Waar ben ik?

Ist das in Duisburg?

Ich habe die Lösung :smiley:
Es ist der alte Hafenkran in Lünen.

4 „Gefällt mir“

aha…maar daar woont toch die Claudi ?

1 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt. Ik woon om de hoek. Dat is „der Preußenhafen“ in Lünen-Preußen. Anja was sneller!:heart_eyes:

1 „Gefällt mir“

Goed geraden Anja! :blush: Jij bent aan de beurt.

Der- oder diejenigen, die in der zu ratenden Stadt, der Stelle, … (hier: der Preußenhafen in Lünen-Süd, Datteln-Hamm-Kanal) wohnen, halten sich zu Gunsten der anderen zurück.:blush:

Precies, Freyja. Dat dacht ik ook.:+1:t4:

1 „Gefällt mir“

Een leuke zoektocht met interessante commentaren, ben benieuwd waar Anja is of was !

Waar ben ik geweest?
(En dan bedoel ik de exacte locatie waar de foto is gemaakt;)
IMG_20180406_112252673

3 „Gefällt mir“

Amsterdam ?

Klopt helemaal @Haagsehans. Maar waar in Amsterdam?

Amsteldijk ter hoogte van de St, Willibrordesstr. met uiterst rechts de Ceintuurbaan.
De Pijp !

Nee, zeker niet. De Pijp staat helemaal niet op deze foto, ook niet in de verte :wink:
En het is ook niet aan de Amstel.

Op de achtergrond is het Okura Hotel te zien in de Ferdinand Bolstr. en ik zei niet Amstel, maar Amsteldijk. Je kijkt dus in de richting van de Zuidas en op de nieuwe en oude pijp. Op welk gebouw heb je die foto gemaakt, het Volkshotel ???

1 „Gefällt mir“

Nee, helaas niet het volkshotel.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het Okura Hotel niet ken, maar aan de locatie op de kaart te zien, ligt dit hotel een stuk zuidelijker dan de locatie vanwaar de foto is gemaakt (dus volgens mij kan het niet op de foto staan. Sorry Hans!)
Het klopt wel dat de foto in (zuid)westelijke richting is gemaakt! :+1:

1 „Gefällt mir“

Dan houdt het op hier, mijn vriend een rasechte Mokummer zegt dat het klopt. misschien niet op een metertje precies, maar toch wel ongeveer.

Jij hebt vanaf de Westertoren gefotografeerd!

2 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt @dobsondirk!!
De Prinsengracht is net buiten beeld, je kijkt recht de bloemstraat in. Daar staat ook het hostel (Shelter Jordan) waar ik een half jaar heb gewerkt.

Ik ben benieuwd naar jouw foto Dirk!

1 „Gefällt mir“

Abendstimmung

Eén foto heb ik nog. Ik zoek niet de naam van dit meer maar ik zoek de naam van deze plaats.

4 „Gefällt mir“

Am Zeppelin Museum in Friedrichshafen könnte das sein…

2 „Gefällt mir“