Waar ben ik?

Nee, sorry, ook niet in Utrecht…

1 „Gefällt mir“

Wat denk je van een piepklein hint? Of het warm of koud is bv als iemand een stad noemt.

Ja, maar misschien in Zwolle?

1 „Gefällt mir“

Ja, lieve Leonard, het is in feite in Zwolle. De mooiste boekenwinkel die ik ooit heb gezien…
Zwolle is een zusterstad van Lünen, de stad waar ik woon …

Nu ben jij weer aan de beurt, Leonard! Zou je graag willen?

1 „Gefällt mir“

Dat met de zusterstad is mooi om te weten.

Deze foto zal ook niet zo moeilijk te raden zijn.

3 „Gefällt mir“

Ik vermoed dat het in Duitsland is.

Ja, dit vermoeden is correct, het is in Duitsland.

1 „Gefällt mir“

Het is niet de Glienicker Brücke of de Swinmünder Brücke. Is die rivier de Elbe?

Dat is correct. En de rivier is niet de Elbe.

1 „Gefällt mir“

Is die rivier de Oder?

Het is niet de Oder

Das ist der Eiserne Steg in Frankfurt am Main.

Je hebt gelijk, dat was ook eenvoudig. Boven op de brug staat de spreuk in Griekse letters: “Zeilen naar andere mensen op de wijnkleurige zee”

2 „Gefällt mir“

Iemand anders mag verder gaan met een nieuwe foto want ik heb de aankomende dagen niet zo veel tijd voor het forum.

1 „Gefällt mir“

Mag ik Helga?

Ja, natuurlijk Emilian.

Bedankt!
Ik was hier wat tijd geleden. Tijdens de zomer van 2014. Waar staat deze symbolische vlam?

Met deze gelegenheid wens ik jullie allemaal fijne avond en een gelukkig nieuwjaar!

6 „Gefällt mir“

Een goede plek voor een vredesmonument. Wie de spreuk “timeo danaos et donas ferenter” kent, zal het wel een beetje kritisch bekijken. De organisatie achter het monument heeft na heftige kritiek haar naam verandert… zie ook wikipedia.nl
Niet iedereen die van vrede spreekt handelt ook vredig. Voorbeelden hoef ik wel niet te noemen.
Deze vlam des vredes staat in Den Haag nabij het vredespaleis.

4 „Gefällt mir“

Inderdaad Dirk. Bedankt voor de bijzonderheden.
Gebruikelijk brengen de goede intenties en acties niet meteen positieve reacties ermee op wereld schaal. Toch blijft de wereldvrede een voordurend doelwit.

1 „Gefällt mir“

Desalniettemin gaat het verder. Maar toch nadenkelijk op dit tijdstip: het eind van het jaar…

Waar was ik ? De naam van de stad is voldoende. Stadsdeel hoeft niet (!).

De plaats waar dit monument staat ziet er nu anders uit.

1 „Gefällt mir“