Waar ben ik?

Bijna goed… :wink:

Hmmm… nu was ik laatst in Vollenhove, daar hebben ze precies dezelfde aanlegsteigers, alleen dan klopt dat gebouwtje op de achtergrond niet.

Urk was dichter bij het goede antwoord dan Vollenhove. Je moet iets westelijker zoeken.

Schokkerhaven?

Ten westen van Urk? Daar ligt het IJsselmeer. Of nog verder Enkhuizen…

Ik denk dat ze ten westen van Vollenhoeve bedoelt.

Enkhuizen is juist. De foto is in het Zuiderzeemuseum gemaakt.
Dus: @Kitty is aan de beurt.

Meen je niet :slight_smile: Ik ben wel eens in Enkhuizen geweest, maar dan in de buitenhaven. Daarom herkende ik het niet, maar er is inderdaad ook nog het Zuiderzeemuseum.

1 „Gefällt mir“

Ik ben al in het Zuiderzeemuseum geweest, maar niet in de buitenhaven van Enkhuizen.

1 „Gefällt mir“

Waar ben ik de afgelopen zomer geweest?

1 „Gefällt mir“

Het blijkt in Friesland te zijn, maar geen van de “elf steden”?

Nee, het is geen stad.

Is het een bekende plaats?

In Friesland is het een bekende plaats, ja. Tip: één maal per jaar meten zijn hun kerktoren op.

Oldeboorn?

Dát is snel! :slight_smile: Ja, het is Oldeboorn, of, zoals het dorp echt heet, Aldeboarn.

Ik ben benieuwd of iemand weet waar deze klok staat.

1 „Gefällt mir“

Omdat niemand anders een idee heeft, probeer ik het: Ik denk dat deze klok in Emmen staat.

Ik heb echt geen flauw idee waar deze klok zou kunnen staan (of liggen in dit geval). Zelfs Google kan mij nu niet helpen…

Kun je een hint geven @JohannesH?

Je denkt het maar je weet het niet? Nochthans ben je al weer gelijk. Hoe heb je dit keer de juiste antwoord gevonden of ben je al in Emmen geweest?

1 „Gefällt mir“