Waar ben ik?

Is het in “Hessen”

Ja, Hessen is ook juist. :slight_smile:

Is dat de Odenberg, Jutta?

Nee, helaas niet.
Ben je al op de Odenberg geweest? Ik kan er met mijn hond naartoe lopen en vanuit de toren heb je een mooie uitzicht, maar er is nergens een oude brug te zien, alleen maar de brug over de snelweg.

1 „Gefällt mir“

Is de brug misschien in de buurt van Gudensberg?

1 „Gefällt mir“

Ik denk dat de gele ton voor de brug één zeebaken is. Gewoonlijk liggen zeebaken niet op land maar ze zwemmen op de wateroppervlakte. Gele zeebaken worden installeert voor plaatsen waar het gevaarlijk is of het verboden is met de boot overheen te varen. Het ziet er ook zo uit dat de brug ten andere tijden zou onder de wateroppervlakte kunnen liggen. Het lijkt dat de plek op het moment van de foto een meer zonder water was. Meren waar bruggen en ander bouwwerken liggen onder water zijn alleen stuwmeren. Wanneer ik aan een stuwmeer in Hessen denk toen denk ik aan Edersee.
Ik zeg dat is die Edersee als hij eens was droog.

2 „Gefällt mir“

Goed uitgelegd, @RalfN. Dat is juist.
In de achtergrond kun je ook een kampeerterrein zien.
Als de brug onder water ligt waarschuwt de baken de schepen, zodat ze niet tegen de brug botsen. Dan is er ook een kleine veerboot. Bijna elk jaar, meestal in de herfst, kun je op de grond van de Edersee gaan wandelen en ook over die brug lopen.
Doordat het de laatste tijd zo veel regende kun je de brug momenteel helemaal niet zien, maar een jaar geleden was de Edersee erg leeg.
Weet je ook waar de brug precies is?

3 „Gefällt mir“

Het is niet ver weg van Gudensberg, maar je moet toch een stukje rijden.
Maar RalfN heeft de oplossing al gevonden.

1 „Gefällt mir“

Nee, dat weet ik helaas niet. Ik ben er nooit geweest. :cry:

Dan ga ik nu door met een foto. Ik denk dat dat gemakkelijk is te raden.

5 „Gefällt mir“

Misschien is het de vuurtoren op Texel?

2 „Gefällt mir“

Is dit de oude Aseler-brug, Jutta?

1 „Gefällt mir“

Dat had ik al gedacht dat het zou gaan heel snel. Het is de vuurtoren op Texel.

1 „Gefällt mir“
Kleiner Sprachtipp für Ralf

één = genau EINS (mit Nachdruck). Hier nutzt man das normale, unbetonte een ohne Akzentzeichen.

1 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hier een nieuwe foto:

6 „Gefällt mir“

Een (voormalig) weeshuis in Nederland. Maar ik heb geen idee waar dat zou kunnen zijn. Heb je een hint voor ons?

1 „Gefällt mir“

Ich habe es mit Google gefunden… Ist das gestattet?
Das Bild ist auch schon13 Tage alt, ich denke nicht, dass in den Niederlanden aktiv nach diesem Bild gesucht wird.

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/voormalig-burgerweeshuis-aardenburg-is-gerestaureerd-eneacute-n-te-huur~a1689613/

2 „Gefällt mir“

Ja Peter, das ist genau richtig!

1 „Gefällt mir“

Ik ben nog nooit in Aardenburg geweest. Zeg, dat is in de laagste hoek van Nederland :wink:

1 „Gefällt mir“

Wat is dat, Dirk?

1 „Gefällt mir“