Vijftig jaar Tatort vanuit nederlands perspectief

4 „Gefällt mir“

:de: Tatort = oord van de daad :netherlands: latijn: locus delicti (voor de anderstalige lezer*es)

plaats delict mag ook, toch ?

Je hoeft mij niet te vragen! Ieder zijn eigen smaak. Locus delicti, modus operandi enz. zijn internationaler.

Zolang er nog 3 programma’s op de Duitse TV waren, hebben wij graag gekeken, naar schatting was dat tot ca.1989 en daarna nooit meer een aflevering gezien.
Toen kwam de mogelijkheid de Nederlandse TV via satelilet te zien en raakte „Tatort“ in vergetelheid.

In Nijmegen kon men die duitse televisie ontvangen per antenne. 's Zondagmiddags keken we vaak bij familie en vrienden Don Camillo en Peppone.Dat was in de jaren '60. Wij hadden toen nog geen tv. We luisterden naar hoorspelen die op de radio uitgezonden werden. Spannend waren de hoorspelen naar verhalen van Francis Durbridge.

2 „Gefällt mir“

Ja, Don Camillo en Peppone. :hugs: :smiley:

Zwart-witfilmpjes waren dat toch ?

Ja, meneer. :wink:

1 „Gefällt mir“

Ja meneer, moet dat zijn. :joy:

1 „Gefällt mir“

Aangepast.

Braves Mädel. :smiling_face_with_three_hearts:

1 „Gefällt mir“
Voor Hans:

Wir kommen vom Thema ab. :slight_smile: Sorry Manfred. @wuppiman

Interresante thread trouwens, Manfred.

Geen probleem. Er is ook een Nederlandse show die 50 jaar oud is. AVRO Top Pop met Ad Visser.Ik keek daar vroeger naar in de jaren zeventig. Met een indoor-antenne was Nederland 1 een Nederland 2 een later ook Nederland 3 te zien op de heuvels van Wuppertal. Ik heb er van genoten.

1 „Gefällt mir“

Ik kijk al bijna drie jaar wekelijks naar Tatort :blush:
Maar wordt nu steeds vaker met herhalingen geconfronteerd. Ik denk dat het programma heel goed is om je luistervaardigheid te trainen. Of is dat een drogreden…:thinking:

Nee, jij bent niet de enigste. :smile: Mijn overleden man zei altijd dat hij zijn Duits van de Tatort geleerd heeft. :blush:

1 „Gefällt mir“

Ik hou niets van deze dure tv-serie. Verzonnen moordverhalen voor veel geld? Dat moet ik niet hebben, Bijna zoals de stomme Duitse serie „Droomboot“ (ZDF). Trouwens, in Duitsland moeten wij iedere jaar 8 t/m 9 miljarden „Gebühren“ ervoor betalen. Iedereen met een woning moet hier de „GEZ“ betalen. Ook zonder toestel.

Nu even niet tegen mijn „Traumschiff“ zeiken! :laughing: :rofl:
Nou ja, smaken verschillen nog eens.

2 „Gefällt mir“

:rofl::rofl::rofl:

2 „Gefällt mir“