Na de winter komt de LENTE ?
Dat is in tweeledig opzicht juist.
Jij mag weer aan de slag.
De nieuwe beginletter is een P
P - - - -
Ik wed alles op één paard
Alles verloren
P - - - -
Taaltip voor leon-art. Het verschil tussen wedden en verwedden.
Het verschil tussen wedden en verwedden.
- Wedden: Je kan ergens op wedden, bijv. dat er iets op een bepaalde manier gaat gebeuren bv. de uitslag van een wedstrijd.
- Verwedden, (= “ergens om wedden”, de inzet): Als je iets verwedt of wed om iets, dan raak je dat kwijt als je de weddenschap verliest
Ik wed alles op één paard => Ik verwed alles op één paard. Of, ik zet alles in op één paard.
(Niet verstandig volgens de het gezegde: “Doe niet alle eieren in één mandje.” )
PIOEN
Voor Ludo:
Hoe zit het met het nieuwe ra-ra-ratje? Ik heb al een antwoord geschreven.
Voor Andrea
Hoe zit het met het nieuwe ra-ra-ratje? Ik heb al een antwoord geschreven
Klopt, en het was ook het goede antwoord (zoals gewoonlijk .)
Inmiddels zijn we al weer een eind verder, zojuist heb ik nog een nieuwe toegevoegd.
Groetjes Ludo
En? Is er een nieuwe letter toegevoegd?
@Ludo En? Is de pauze vorbij?
Hoi Andrea,
Nee de PIOEN die je bij “Ra, ra wat is het” hebt gevonden, levert voor de “Vijf letters, en de eerste is …” geen nieuwe letter(s).
P - - - -
Hoi Leon-art,
De pauze is om, zonder nieuwe letters.
P - - - -
Als je PRUIK maar goed zit
Jawel, de pruik zit goed en in een goedgemutste stemming bezet de letter L positie vijf:
P - - - K
Slag ik de plank volledig mis?
De letter op positie vijf is toch een kerst-K en geen Ludo-L
Nee je sloeg de PLANK raak. En zo hoort het ook.
(Sorry van die miskleun met die L , gelukkig was P - - - K goed genoteerd.
)
Jouw beurt leon-art.
Goede morgen dames en heren, Ik leid jullie door deze aflevering van vertier met letters. Het is voor mij een persoonlijke eer om de S aan jou te presenteren.
S _ _ _ _
Het SCHIP
(Gezegde: „Het schip ingaan“ => een risico nemen en en verliezen „pleitegehen“.)
Terzijde: een taaltip voor leon-art
Je hebt de nieuwe letter in mooie bewoordingen aan ons voorgesteld. Een goede oefening in het maken van volzinnen.
Sta mij toe enkele opmerkingen te maken, „ter lering en vermaak.“
Goedemorgen dames en heren, Ik leid u door deze aflevering van vertier met letters. Het is voor mij een persoonlijke eer om de S aan u te presenteren.
- Bij stijlniveau „Dames en heren“ => u (enkelvoud en meervoud);
bij stijlniveau „Jongens en meisjes“ => jullie (meervoud.)
Een tabel met persoonlijke voornaamwoorden: u - WikiWoordenboek -
Het is voor mij een persoonlijke eer is niet fout maar dat zou ik omdraaien: Het is voor mij persoonlijk een eer
Wellicht vind je het leuk dit soort zinnen in het oefenhoekje uit te proberen.
Bedankt Ludo voor je gedetailleerde verklaringen. Het was maar een spontaan idee, volgende keer ga ik in een oevenhoekje.
Je SCHIP gaat helaas ergens anders heen, niet naar het gezoekte woord.
Kun je een schip met een SPELT lek prikken?
Oei, deze administratieve fouten
Het spijt me.
Een speltkorrel kan nauwelijks een ship lek prikken, maar ook geen letter opleveren.
S _ _ _ _