Verhuizing naar Amsterdam - Umzug nach Amsterdam

Lieve mensen,

Op zaterdag 30 december verhuis ik naar Amsterdam. Ik ga daar vijf maanden vrijwilligerswerk doen in Shelter Jordan. Dit is een christelijk hostel (Jugendherberge) in Amsterdam, in de wijk (Viertel) ‘De Jordaan’. Omdat het een christelijk hostel is, zijn alle mensen die er werken ook christen. We willen tijdens ons werk iets van Gods liefde uitstralen naar de gasten (maar we willen het christelijk geloof absoluut niet opdringen!). Veel van de gasten weten vooraf niet eens dat het een christelijk hostel is en komen erheen omdat het goedkoop is. Elke avond (behalve zondag) is er een mogelijkheid voor gasten om in gesprek te gaan over allerlei onderwerpen en om na te gaan wat de Bijbel erover zegt.

Waarom vertel ik dit aan jullie?
Natuurlijk vertel ik dit omdat ik er zelf erg enthousiast over ben en er zin in heb, maar ook omdat ik hierdoor waarschijnlijk wel minder berichten zal schrijven op dit forum… Ik blijf zeker lid op dit forum, omdat ik het er gezellig vind en omdat het goed is voor m’n Duits :blush: Maar in ieder geval zal ik de eerste paar weken minder actief zijn. Hoe het daarna zal gaan, weet ik echt nog niet.
Hoffentlich bis bald!

Groetjes, Liebe Grüße

Anja

PS: Ich hoffe dass ihr alle mein Niederländisch verstanden habt. Wäre das nicht dem Fall, sage es bitte :slight_smile:

10 „Gefällt mir“

Das klingt toll, Anja! In deinem ehrenamtlichen Job wirst du vermutlich Menschen aus verschiedensten Kulturkreisen begegnen und viele verschiedenen Sprachen hören – mit dem christlichen Glauben als bindendes Element. Spannend!

Ich wünsche dir eine gute Zeit!

1 „Gefällt mir“

Dat zijn mooie plannen, @Anja!
Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent :slight_smile:

Ik wist niet eens dat er (?) zo’n hostel bestaat.
We hopen toch nog af en toe iets van jou te lezen :wink:

Ik wens je een heel fijne tijd, goede gesprekken met nieuwe kennissen en vrienden. :slight_smile:

Bis bald,
Groetjes,
Rike

2 „Gefällt mir“

Er ist hier richtig, Rike :thumbsup:

1 „Gefällt mir“

Een hele goede tijd gewenst, Anja. Goed en nuttig werk lijkt me dat.

2 „Gefällt mir“

Danke für die guten Wünsche @alex @Rike @Elsa!

@alex Ja, ich werde bestimmt Menschen aus viel verschiedene Landen und Kulturen kennen lernen! Sehr viele Gäste, sondern auch viel ehrenamtlichen Mitarbeiter kommen nämlich auch aus Ausland. So ich werde dort fast nur Englisch sprechen…

@Rike Es gibt sogar zwei dieses Jugendherbergen in Amsterdam :slight_smile: Shelter City ist die andere.

3 „Gefällt mir“

Hoi Anja,

Ik wens je het allerbeste en Gods zegen toe.

Hartelijke groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Dankjewel @Andrea1!

1 „Gefällt mir“

Viel Spaß und viel Erfolg, Anja. Wir denken an dich :blush:

Bis bald, liebe Grüße

Ralf

1 „Gefällt mir“

Danke Ralf!

1 „Gefällt mir“

Ich wünsche dir alles Gute und eine interessante Zeit in Amsterdam und herzlichen Dank dafür, dass du trotz aller Vorbereitungen, die du, wie ich vermute,sicherlich hast, noch einen Übungstext von mir korrigiert hast.

Viele Grüße
Ralf

2 „Gefällt mir“

Dankjewel @RalfN en graag gedaan :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi hoi allemaal!

Inmiddels ben ik weer terug uit Amsterdam. Ik heb daar echt een super leuke en gave tijd gehad!! Voor mijn idee is de tijd echt voorbij gevlogen! Maar misschien is dat ook juist wel een goed teken, want dat geeft ook aan hoe goed het me bevallen is :wink:
Vielleicht schreibe ich hier im Forum einige Geschichten über meine Erfahrungen. Aber als ihr gespannt seid, könnt ihr mir natürlich auch ein persönliches Nachricht schicken.
Auch will ich probieren wieder ein bisschen aktiver hier im Forum zu sein.
Und ja, leider ist mein Deutsch ein bisschen schlechter geworden… sondern hoffentlich ist dass fast wieder zurück im alten Level.
PS: Korrigieren ist erlaubt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Liebe Grüße
Anja

6 „Gefällt mir“

Ha Anja, wat ontzettend leuk dat je er weer bent – maar natuurlijk ook dat je een hele leuke tijd hebt gehad in Amsterdam. Niet te geloven inderdaad dat dat halve jaar alweer voorbij is!

2 „Gefällt mir“

Hoi Anja, :slight_smile:

Leuk om van je te horen. Fijn dat je het zo leuk vond.

In september ga jij dan naar Utrecht?

Groetjes,
Andrea

2 „Gefällt mir“

Ja klopt. Ik ga daar de studie ‚docent Nederlandse gebarentaal‘ doen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden!!

4 „Gefällt mir“

Wat spannend lijkt me dat, Anja!

Heb je een bepaalde verbinding met doven? (mooie valse vriend overigens …)

1 „Gefällt mir“

Nee, eigenlijk niet. Maar het lijkt me gewoon een super interessante studie. En ja, ik ben inderdaad heel erg benieuwd hoe het gaat worden!!

4 „Gefällt mir“

Dat lijkt me in ieder geval een prima reden om ermee te beginnen :slight_smile:

1 „Gefällt mir“