Udo uit Bremen

Hoi, allemal,

sinds een jaar of twee probeer ik Nederlands te leren in de “Volkshochschule”, omdat ik vaak in Nederland op vakantie ben. Bovendien ben ik erg geinteresseerd in Nederlandse cultuur, geschiedenis en politiek. Ik hoop dat ik in deze forum enkele inspiraties vind…

Vele groeten,

Udo

6 „Gefällt mir“

Hoi Udo,
Welkom op het forum. Je kunt je al goed in het Nederlands uitdrukken. Weet je al een beetje hoe het er hier aan toe gaat, of moet je dat nog ontdekken? In ieder geval veel plezier met het ontdekken van de taal en cultuur.
Groeten uit Delft,
Peter.

Hoi Peter,

dank je wel voor jouw vriendelijke worden … ik kijk door de forum en probeer te verstaan hoe het werkt, maar misschien heb je enkele goede adviesen voor me …?

liebe Grüße (ik weet niet hoe je het in nederlands schrijvt…)

Udo

Alleen maar: „Groetjes“ - dat is voldoende.

Welkom Udo en heel veel plezier op het forum en met ons.

Groetjes
Gabi

Hartelijk welkom uit Oldenburg en veel plezier hier op het forum! Groetjes Mona

Hallo Udo,

Je zult wel gemerkt hebben dat het aantal nieuwe berichten rechtsboven in beeld verschijnt. Als je op je eigen icoontje drukt zie je ook een envelopje. Als je daarop drukt kun je berichten versturen. De online helpfunctie heet Discobot. Als je daar onderstaand berichtje naar stuurt, dan helpt die je met de belangrijkste handigheidjes.

En verder vooral veel meelezen en gewoon met de spelletjes meedoen. Doe je iets verkeerd dan hoor je dat vanzelf…Er kan gelukkig niet kapot :grin:

1 „Gefällt mir“

Hoi Peter,

dank je wel voor deze vele behulpzame tips …

tot gauw!

Udo (niet Uwe … ;-)…)

1 „Gefällt mir“

Hoi, Udo,

herzlich willkommen im Forum. Die Niederländer sind bei ihren Grußformeln extrem sparsam. Ich kenne meistens nur “Groeten” als übliche Grußformel. “Groetjes” ist schon als besonders liebevoll zu bewerten. Aber das macht uns als Fans der Niederlande natürlich nichts aus. Enkele inspiraties vinden? Dat zou kunnen.

Groetjes, Nicolas

1 „Gefällt mir“