Slecht nieuws uit Den Haag

Dat doet pijn. Ik ben opgegroeid met de muziek van Golden Earring. Echt geen goed nieuws vanuit Den Haag.

6 „Gefällt mir“

Zeer triest, maar zo is het leven en op een gegeven moment moet men een punt erachter zetten ook al is dit natuurlijk een heel droevig einde van een band die ik van het begin meemaakte. Sommige jongens woonden bij mij in de buurt, en zelfs één van hun zat op dezelfde school van mij.
Ze begonnen als de Golden Earrings en omdat ik net zo oud als George ben, mocht ik zaterdags van mijn ouders vaak naar optredens van de groep gaan luisteren. Please go was de eerste grote hit, toen nog in een andere samenstelling met Frans Krassenburg als leadzanger en een andere drummer.
Tijdens mijn militaire diensttijd veranderde de band wezenlijk en was ik niet meer zo’n grote fan, maar er kwamen nog grote hits die zelfs in Amerika in de top 10 kwamen en heden ten dage nog steeds op de radio worden gespeeld hoorde ik net op de radio.
Overigens kwam destijds de beste muziek niet alleen uit Den Haag maar uit heel Nederland, maar in Duitsland werd dat meestal niet gespeeld en in de seventies kwam daar wel verandering in door het TV-programma „Musikladen“.

5 „Gefällt mir“

De muziek van Golden Earring, de reizen naar Scheveningen en de strand, ARVOs TopPop op de televisie, en de wilde feesten in de jaaren 70, dat was een gevoel van jeugd en vrijheid.Lang geleden maar noit vergeten.

3 „Gefällt mir“

een paar kleine correcties.

2 „Gefällt mir“