Schönen Tag gehabt? - Heb je een fijne dag gehad?

Welkom terug, Maartje!

De laatste zomerdagen van midden juli, bedoel je? :slight_smile: Ik heb geen zomerdagen meer gezien sindsdien. Ik was in augustus nog bij de Rursee en in de Efteling. Nu al weer een tijd aan het werk. Gisteren had ik trouwens nog pech…een lekke band. Mijn doel voor morgen: zelf proberen de lekke band binnen een half uur te repareren…tips zijn welkom :wink:

2 „Gefällt mir“

Leuk dat je er weer bent :wave:, @Maartje en succes @ralf :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Bedankt! :sweat_smile:

1 „Gefällt mir“

Ja, nu je het zegt… :smile: Al was het in 't Gooi in augustus ook niet zo heel verschrikkelijk, ik heb nog wel lekker in de tuin in het zonnetje gezeten. De echte zomer is inderdaad wel voorbij. Hopelijk krijgen we in de herfst nog een paar mooie dagen.

Tja… Ik heb ooit mijn fietsband geplakt met behulp van een filmpje op YouTube… Helpt dat? :smile: Werkt natuurlijk ook alleen als je alle benodigdheden al in huis hebt. Hopelijk is het al gelukt!

Is het je gelukt? :grin:

1 „Gefällt mir“

Ah ja, klopt. Ik was bijna vergeten dat ik het moet doen…staat nu op mijn to-do-lijstje. Ik heb er al zin in (maar niet heus) :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Wat was ik woedend gisteren…het lukte niet om de band te plakken. Toen mijn eer maar met het teiltje water weggegooid en naar de fietsenmaker gegaan :expressionless:

1 „Gefällt mir“

Das liegt dir natürlich als Niederländer im Blut und das wissen wir alle! Das ganze würde ich dann einfach nur einem schlechten Tag zuschreiben… :sunglasses: :wink:

2 „Gefällt mir“

Dank je. En het lag natuurlijk ook aan een productiefout waardoor het remblokje (=Bremsklotz) niet van het wiel verwijderd kon worden :innocent:

1 „Gefällt mir“

Wat voor merk fiets is dat?

Een goed merk eigenlijk…Fahrradmanufaktur.

1 „Gefällt mir“

Geen Nederlandse fiets? :wink:

1 „Gefällt mir“

Ja, dat zou je verwachten hè :slight_smile: De winkel waar ik hem gekocht heb, was erg dichtbij…pragmatisme gaat voor chauvinisme :wink:

3 „Gefällt mir“

3 uur appels plukken met de buurlieden en haar kinderen = een fijne dag :sun_with_face: en een aanhanger vol met :apple::green_apple::apple::green_apple:.
We :blue_car: er morgen naartoe de fruitpers…

3 „Gefällt mir“

Heute bin ich in die Umgebung von Dörenthe spazieren gegangen = ein Schönen Tag :grinning::evergreen_tree::fallen_leaf::partly_sunny:

1 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Kitty][quote=“Kitty, post:73, topic:617”]
in der Umgebung (derde naamval, daarom “der” in plaats van “die”)
[/quote][/details]

Mooie omgeving!

1 „Gefällt mir“

Dank voor je correctie, @alex. Ik ben er vanuit gegaan dat ‘wandelen’ een ‘beweging’ is, vandaar dat ik dacht ‘in die Umgebung’. (4. Fall)

1 „Gefällt mir“

Wandelen is inderdaad een beweging, Kitty, maar die vindt binnen een bepaald gebied plaats (de omgeving). Daarom is het hier derde naamval. Lastig hè?

2 „Gefällt mir“

Meine letzten Tage und Wochen waren sehr anstrengend, darum gönne ich mir ab morgen eine 14-tägige Auszeit in Italien. :slight_smile:

5 „Gefällt mir“

Das würde stimmen, wenn du sagen würdest: “Ich gehe in die Umgebung” (wohin?, dann vierter Fall/Akkusativ). Du gehst aber in DER Umgebung spazieren, weil da die Frage nicht ‘Wohin?’, sondern ‘Wo?’ lautet, und das ist dann dritter Fall/Dativ). Deutsche Sprache - schwere Sprache… :roll_eyes:
P.S.: “Ein schöneR Tag” (1. Fall/Nominativ)…