Recept voor Ursula's rumkogels

Hallo allemaal, hier komt mijn recept voor Duitse rumkogels

Dit heb je nodig:

1 donkere Wiener taartbodem
1 biscuit taartbodem
4 eetlepels rum
¼ l water
65 g poedersuiker
20 g cacao
1 ei
1 theelepel rum-aroma
1 pakje vanillesuiker
125 g kokosvet
chocoladehagelslag

Bereidingswijze

  • taartbodems fijn verkruimelen

  • ingrediënten door elkaar mengen

  • kokosvet verwarmen, op kamertemperatuur laten afkoelen, onder de massa mengen en 1 uurtje in de koelkast laten afkoelen

  • bolletjes vormen, door de chocoladehagelslag rollen, voorzichtig aandrukken en tenslotte in papieren vormpjes doen

Smullen maar :slight_smile:

@Angret @Manfred @Juergen @Guenter @chris @Christian @Ulrike @Kalyana @Anne @Sabine @Lisa @Janine @Katrin @Carmen @repelsteeltje

3 „Gefällt mir“

Hartstikke lekker! Bedankt @Ursula :slight_smile:

Kun je die taartbodems in Nederland bij de supermarkt kopen ? Of zijn die alleen in Duitsland te koop, @Ursula ?

2 „Gefällt mir“

Biscuit-taartbodems krijg je ook in Nederland bij de supermarkt. Wiener-taartbodems heb ik daar nog nooit gezien. Die moet je waarschijnlijk zelf maken. Dat is sowieso lekkerder :slight_smile:

@Ursula

Je kunt natuurlijk ook Bastognekoeken of zandkoekjes verkruimelen en er doorheen mixen , @Repelsteeltje en @Ursula.

1 „Gefällt mir“

Zoals jullie zien, ben ik een nogal luie kokkin.

1 „Gefällt mir“

Goed idee! Maar helaas kun je geen bastognekoeken kopen in Duitsland. Zandkoekjes wel :slight_smile:

ik bedoel die suggestie voor de in Nederland wonenďe makers van de rumkogels, die in de supermarkt geen kant en klare Wiener-taartbodems kunnen kopen. :blush:

2 „Gefällt mir“