Ra, ra, wat is het?

Oei, dat heb ik in de hitte van de strijd over het hoofd gezien. Dan mag @Andrea1 het volgende raadsel opgeven. Sorry hoor!

Geen probleem. Je bent er echt goed. Dat je de appelvink heeft gevonden vind ik heel knap.
Ik dacht echt dat de lijsterbes goed is. :wink:

Post voor het nieuwe onderwerp van @Oliver .
Ra, ra, wat is het?

1 „Gefällt mir“

Hm brieven voor de maan?? :first_quarter_moon_with_face:

1 „Gefällt mir“

Vóór de eerste vlucht naar de maan hadden de astronauten een heleboel enveloppen ondertekend.
Als er iets was gebeurd, zouden ze moeten dienen als financiële zekerheid voor de overlevenden. Er was geen verzekeringsmaatschappij die het risico kon verzekeren.

Misschien wel MAANBRIEVEN van een incassobureau. :no_mouth:

2 „Gefällt mir“

Ja, de maanbrief ( :first_quarter_moon_with_face: :envelope_with_arrow:) is goed. :slight_smile:

Leuk bedacht voor het nieuwe thema van @Oliver, of niet? :wink:

2 „Gefällt mir“
Andrea1

Ja maanbrief is leuk, en echt iets voor een crypto.

Nieuw
- Wat hou je over als je een marathon in tweeën knipt?

1 „Gefällt mir“

een verloopstuk ?

Andrea1

Ach, dat is ook een aardig vondst :laughing:
Maar niet wat ik dacht.:face_with_raised_eyebrow:

1 „Gefällt mir“

Wat denk je van AFLOOP ?

Of iets met DUBBEL of DUO? (vanwege " in tweeën", @Ludo?
Hm, DUBBELLOOP ?

Andrea1

Bij “afloop” denk ik aan “het einde van de loop”, “de race is klaar”, “de eindstreep.” (Het gegeven “in tweeën knippen” is belangrijk.)
:grinning:

Een halve marathon

Loop ik ook nog als de dame van mijn dromen roept. :joy:

Voor de helft is het al goed, maar het kan in één woord. :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Ik heb er ook geen redelijke redelijk idee :thinking:. (Het idee)

Misschien een ‚Mara‘ Mara (zoogdier) - Wikipedia :rofl::rofl::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Mara’s zijn goede renners, maar voor marathons zullen ze geen belangstelling hebben.

Taaltip

geen redelijke idee => geen redelijk idee :frowning:

Tip

Wat doe je als je iets in tweeën deelt?

1 „Gefällt mir“
Andrea's idee:

Iets halveren, in die richting heb ik ook al gedacht, maar ik kon geen woord bedenken.
Ah, wacht even: HALVERWEGE ?

Nee, dan eerder HALFWEG !

Andrea1

Kijk nog eens goed met een “crypto-oog” naar de woorden die je schreef. :face_with_monocle:

Is wel aardig gevonden maar het element marathon komt niet helemaal uit de verf. :roll_eyes:

Helaas heet ik niet Rembrandt :rofl: