Puzzel

Ik kom er nog niet uit…
:thinking:
Allemaal losse woorden zijn echt lastig! Ik zou het fijner vinden als er bijvoorbeeld een spreekwoord of uitspraak tussen staat, zodat het raden makkelijker wordt

Gedachtes van Anja

De bergRUG / bergKAM / bergTOP
HEUVEL / BULT / STEEN / ROTS
Maar al deze woorden passen niet bij ALLE vier de woorden…
En andersom kan ik ook bij de andere woorden nog geen goede oplossing bedenken…

2 „Gefällt mir“

Eigenlijk is het heel makkelijk…:blush: Samen gaan de woorden in de richting van het gezochte woord. Maar ik was ook lang aan het raadselen toen Peter en Joern hun puzzel hadden.

1 „Gefällt mir“

Ik heb ook helemaal geen idee🤔

Een tip: mijn „woord“ houdt van de warmte zodat het kan groeien.

ik dacht aan een wolk maar ik kan het nog niet plaatsen

De eerste letter is juist!

wijnstok

1 „Gefällt mir“

heb je een uitleg voor jouw idéé, Hans? :slightly_smiling_face: Ik ben benieuwd…

Drie woorden kunnen kloppen, berg, weer en fles, maar vrouw was nog een probleem.
Ik moet weer verder, ben geen eigen baas en de leerlingen wachten op me. Laterssssssssssss

1 „Gefällt mir“

Nog even over de puzzel gesproken: Ik zou het beter vinden als er niet alleen losse woorden staan want zo is het heel moeilijk voor beginners om mee te doen.

Poging Andrea

wijnberg
wijnvrouw
https://www.wijnvrouwvanhetjaar.nl/
wijnweer
Mooi wijnweer in Chili
wijnfles

4 „Gefällt mir“

:100: punten Andrea! :wine_glass: > :crown: :mountain_snow: :sunny: :champagne:(voor vles) Ik dacht aan de wijngaard, de wijnprinses, de wijnfles en het goede weer, het zogenaamde wijnweer, wat de wijn nodig heeft om goed te groeien.
Ja, ik vind de puzzel :jigsaw: in het algemeen ook moeilijk op te lossen. De balans te houden tussen niet te veel te zeggen maar toch voldoende is ook een ding.

2 „Gefällt mir“

Wijn dacht ook meteen, maar ik kon geen verbinding met het weer en de vrouw vinden.
Daarom dacht ik: Nee, de wijn kan het niet zijn.

@Andrea1 :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

1 „Gefällt mir“

Eens! En ik zou het ook fijner vinnden als er niet alleen losse woorden staan. Een uitdrukking ertussen te plaatsen is inderdaad een goed idee. :+1: En er zijn een heleboel uitdrukkingen in de Nederlandse taal. :wink:

Hier de volgende puzzel:

Bemanning
De Duitse
Van het Maagdenhuis
Een sterke

Maar het gaat om puzzels te bedenken, geen crypto’s, het hoeft dus niet zo moeilijk te zijn. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“
Verena

Bedoel je misschien de bezetting ?

De bemanning <=> De bezetting
De Duitse bezetting
De bezetting van het Maagdenhuis 1969
Een sterke bezetting

2 „Gefällt mir“

Helemaal goed, ga je gang, Verena. :smiley:

Er is toch een verbinding tussen weer en vrouw: het humeur.

1 „Gefällt mir“

Ik hoop dat het het midden tussen té makkelijk en té moeilijk is.

verkeerd is ook juist
‚er is iets niet in orde‘
zwaart en heet
molen

1 „Gefällt mir“

zwaart ?

koffie

1 „Gefällt mir“
Hans

Dus wel te makkelijk … :grin: