Puzzel

:joy::joy::joy: nee… ook zo kom je er niet

1 „Gefällt mir“

Ja hoor maal, dat is ook veel te zwarig, ik heb geen bleek idee…
En ik mocht toch gewinnen, dan ik heb schoon een nieuw idee…

Misschien proberen we tussendoor de puzzel van Joern te raden. Dan heeft ons hersens een klein pauze van het “ra-ra-ratje” :face_with_monocle::worried::face_with_raised_eyebrow:van Peter. Het is echt moeilijk! Maar omdat het brain ja altijd aan het werken is hebben we dan een idee die aanslaat. :bulb:

hebben we het al over wip (wipneus) gehad? Niet dat het klopt, maar „een mens moet toch wat“.

waar is mijn schaar? gewoon even bijknippen, toch?

Typisch Nederlands „bijknippen“. :joy:

1 „Gefällt mir“

Willen jullie er nog over nadenken, of heeft iemand al een idee voor de volgende puzzel?

Ik denk namelijk dat de meeste van jullie allang gegoogeld hebben op synoniemen voor liefhebben… ohne dass der Groschen gefallen ist.

dik
thee
toon
tegels

1 „Gefällt mir“

Eben, kein Groschen, noch nichtmal ein Pfennig… Lös doch bitte auf…

1 „Gefällt mir“

De aantal van de letters van het gezochte woord zou ons ook helpen kunnen beste Peter. Of: de eerste letter is : … :blush:

Oké
Vier letters, de eerste letter is een
M . . .

1 „Gefällt mir“

Nein!!! Wir können ja noch weiter fragen. Wieviele Buchstaben? Und hat es auf Deutsch die gleiche Bedeutung wie auf Nl (wahrscheinlich nicht). Und ist das Deutsche eine Akbürzung?

liefde gaat door de maag , maar ja…

@Toetje hat das gesuchte Wort auf Deutsch benutzt. Da hatte es die gleiche Bedeutung wie im Niederländischen: ‚Een vorm van liefhebben

Kleur ist in beiden Sprachen die gleiche Farbe

Smaak en Geur werden in Deutschland anders geschrieben.

Und tatsächlich ist das im Hochschulbereich gebrauchte Wort ein Akronym.

Freyja opnieuw

Wat denk je van moed?

ICH hab das Wort auf Deutsch benutzt?! :roll_eyes:

Voor liefhebben heb je misschien moed nodig, maar de als kleur geur en smaak ken ik het niet. :wink:

Freyja 😎

mint?

1 „Gefällt mir“

Echt :joy::joy::joy::joy:

Besser mit Ausrufezeichen als Fragezeichen :+1:

1 „Gefällt mir“