Optrekken met gehandicapten en zieken in Nederland

Hoi allemaal.

Een- en andermaal ben ik verbaasd hoe Nederlanders met gehandicapten en zieken optrekken. Dus wil ik jullie vandaag de Stichting Thuredriht voorstellen:

Stichting Vakantiehuis Thuredriht heeft 3 vakantiehuizen in eigen beheer, die kosteloos ter beschikking worden gesteld aan gezinnen met een kankerpatiëntje. Ook worden de vakantiehuizen ter beschikking gesteld aan ernstig en chronisch langdurig zieken. Gezinnen met een kind met kanker en MS patiënten willen zij net zo’n fijne tijd aan het strand geven proberen te geven. Een vakantie in een heerlijk rustige omgeving, vlak bij duinen en strand, in een bekende Nederlandse badplaats zoals Renesse.
Even weg van alle vervelende ziekenhuisopnames en behandelingen en weer even op adem komen.
Dat is wat Stichting Thuredriht kinderen met kanker samen met hun familie wil bieden.
Maar de huizen zijn buiten de schoolvakanties ook beschikbaar voor MS patiënten. Zij mogen eveneens kosteloos gebruik maken van de vakantiehuizen.
Veel campings en bedrijven organiseren evenementen en stichten de opbrengst.

Dit ist slechts één waarvan vele voorbeelden ik heb er gehoord. Ik will dat alleen zeggen omdat het indruk maakt op mij.

Veel groetjes,
Dirk

6 „Gefällt mir“

Dat is inderdaad een mooi initiatief Dirk. Hoe ben je met Stichting Thuredriht in contact gekomen?

http://www.stichting-vakantiehuis-thuredriht.nl/

2 „Gefällt mir“

Wij hebben een stacaravan op een vakantiepark in Renesse. Het Vakantiepark organisiert elke jaar een gezellige mosselavond en verschillende keren in het jaar een bingo voor de Stichting Thuredriht.

Smakelijk mosselen eten en geld schenken - elk jaar een genieting voor elkaar.

“We zijn er trots op dat de opbrengst van onze jaarlijkse mosselavond en de bingo’s en giften van gasten elk jaar hoger wordt.
In 2013 € 3.563,–
In 2014 € 4.200,–
In 2015 € 5.300,–”

In 2016 waren er meer dan 8.000,- €.

2 „Gefällt mir“

Wat goed zeg, wow!