NiederlĂ€ndische Lieblingssongs đŸŽ”

mijn Lieblingssong is in het moment (ook) van BLØF:

https://www.youtube.com/watch?v=K5oLquw_TQo

3 „GefĂ€llt mir“

En als je valt in de liefde, dan 


4 „GefĂ€llt mir“

Ja, dat is een echte klassieker :slight_smile:

Hartelijk welkom hier, Marje. Leuk dat je meedoet!

PS Links zu Youtube-Videos kannst du einfach auf eine eigene Zeile setzen. Dann wird automatisch eine Vorschau eingeblendet.

BLØF is populair :slight_smile: Ze maken ook echt mooie muziek en de teksten zijn goed verstaanbaar.

1 „GefĂ€llt mir“

BLØF is inderdaad geweldig! En ik hou ontzettend van de liedjes van „Ja Zuster, Nee Zuster“. Deze cd’s (Toen Was Het Stil Op Straat, various artists | CD (album) | Muziek | bol.com) vind ik ook prachtig. Ze zijn helaas niet goedkoop (ik heb ze ooit cadeau gekregen), maar wel heerlijk om naar te luisteren. Het liefst met een kopje thee en een koekje gezellig bij oma op de bank! :slight_smile:

2 „GefĂ€llt mir“

Gisteren hoorde ik dit liedje, een vrolijk rock-'n-roll-achtig deuntje. Leuke tekst ook, en goed om je Nederlands te oefenen, al gaat het een beetje snel.

Hier vind je de lyrics, dan kun je meelezen of meezingen:

1 „GefĂ€llt mir“

“Honger in de stad” - gezongen door Jan Leyers

4 „GefĂ€llt mir“

Ha, Vlaams :slight_smile: Mooi!

Die kende ik niet, mooi! Bedankt, Gerd :blush:

In denk dat ik nog veeeeeel oefenen moet om de directe verschil tussen het Vlaams en het Nederlands te verstaan.

Graag gedaan, Ralf.

Vlamingen gebruiken voor een deel andere woorden dan Nederlanders, Gerd. En het Vlaams klinkt (voor Nederlandse oren) zangeriger.

Oh ja, van dit lied hou ik ook!

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Oliver, schön, dich hier zu sehen :slight_smile:

1 „GefĂ€llt mir“

Danke fĂŒr den Tipp, hab es erst durch Deinen Link auf Xing entdeckt.

1 „GefĂ€llt mir“

Deze klassieker vind ik heel mooi:
Laat me van Ramses Shaffy van 1978

2 „GefĂ€llt mir“

O ja, heerlijk dramatisch en meeslepend :slight_smile: Ken je zijn duet Pastorale met Liesbeth List? Dat vind ik ook geweldig.

2 „GefĂ€llt mir“

Ja, die is ook heel mooi.
Sehr getragen, feierlich, hymnisch.

1 „GefĂ€llt mir“

Liesbeth List solo vind ik trouwens ook heel erg goed. Ik heb een aantal cd’s van haar in de kast staan.

1 „GefĂ€llt mir“

Caro Emerald heeft ook goede songs. Wel in het Engels, maar een rasechte Nederlandse :slight_smile:https://www.youtube.com/watch?v=id10ASJMzHA

1 „GefĂ€llt mir“