Nederlandse bands die je moet kennen!?

Welke Nederlandse band “moet” men gewoon kennen (maakt niet uit in welke taal of met / zonder gezang)?

Ik ben altijd geïnteresseerd “goede” nieuwe muziek te leren kennen. Een echte ontdekking voor mij was Sven Hammond Soul of nu gewoon Sven Hammond

Ik had dit volgende stuk op de televisie gezien en was “hin und weg” (hoe zou je dit in het Nederlands zeggen?):

Ik hou ook van de oudere nummers van hun, die zijn aan de jazz en soul kant.

of inmiddels meer rock-achtig:

Helaas had ik nog geen kans ze live te zien (tot nu allen maar Blöf… :-o)

Welke Nederlandse bands kunnen jullie aanbevelen? (Soul, Rock, Jazz, Blues, Folk…?)

Edit: Anoek kende ik al lang voordat we naar Nederland kwamen… – maar dat was het dan ook met bands van Nederland (behalve natuurlijk de oud-rock-band Golden Earring)

3 „Gefällt mir“

Verbluft, sprakeloos, aangenaam verrast :grinning::wink:

2 „Gefällt mir“

Uitmuntend kent nog “weg zijn van”.

3 „Gefällt mir“

Ik hou van Herman van Veen
Maggy

1 „Gefällt mir“

Voor het geval je het nog niet gezien had, @Peter, in deze thread vind je heel veel muziektips:

Muziektips kun je het beste direct daar plaatsen.

Bedankt Ralf, die kende ik al. Maar volgens mij is daar de nadruk op de taal en niet op de muziek. Ik was / ben op zoek naar geweldige muziek van Nederlandse musici – en de taal (indien met gezang) maakt niet uit. :slight_smile:

Ein bekannter meinte letztens zu mir ich sollte doch unbedingt zum Piraten Festijn kommen, von den Bands kannte ich aber leider keine, er meinte jedoch dass man als Niederländer so gut wie alle Interpreten kennt und alles mitsingen könnte.

Ich poste hier mal den link, inzwischen war das Festival eh schon, da stehen dann alle aufgelistet:

https://www.megapiratenfestijn.nl/festivalagenda/mega-piraten-festijn-noordbroek-2018/

3 „Gefällt mir“

Thread geschlossen, weil zu sehr ähnlich zu: Niederländische Lieblingssongs 🎵