Moin, ik ben Alexus (Alexandra)

Moin!

Mijn naam is Alexus (op mijn paspoort staat echter Alexandra) en ik kom uit Hamburg. Ik spreek Nederlands omdat ik mijn bachelor in Nederland heb gedaan en daar dus ook heb gewoond. 3 jaar college aantekeningen in het Nederlands zijn trouwens een heel intensieve taalcursus, alhoewel ik mijn scriptie dan in het Engels heb geschreven…op dit moment ben ik op zoek naar een baan (in Nederland, België of Duitsland) en jullie zullen dus misschien wat sollicitatiebrieven in het Nederlands voorbij zien komen.

6 „Gefällt mir“

Hoi Alexus, van harte welkom hier. Drie jaar in Nederland wonen is de beste leerschool natuurlijk :wink: Mag ik vragen wat je in Nederland hebt gestudeerd?

Ik wens je veel plezier hier op het forum.

Groetjes van “de andere” Alexandra

Van harte welkom op ons forum, Alexus.

Wie toll, dass du Arbeit suchst in den Niederlanden und Belgien. Welche Webseiten benutzt du um einen Job zu finden? Ich denke, dass die anderen Forumteilnehmer hier bestimmt auch Webseiten kennen und Tipps für dich haben. Du könntest im Forum ein neues Thema starten mit dem Ziel Seiten und Tipps zu sammeln, die dir helfen können beim Finden eines Jobs in den Niederlanden und Belgien. Vielleicht eine gute Idee?

Heel veel succes en veel plezier op het forum!

Groeten van een Nederlander uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Heel erg bedankt, Ralf en Alex, voor de warme welkomst!

@alex, ik heb culturele anthropologie en ontwikkelingsstudies in Nijmegen gestudeerd, nogal een bijzondere studie omdat dat alleen daar mogelijk was…in Duitsland heb je ontwikkelingsstudies misschien als economie of sociale wetenschappen master, maar nooit als bachelor.

@ralf dit is een fantastische idee, ga ik doen. Is misschien ook handig voor andere mensen…

1 „Gefällt mir“

Super dat je daarmee gaat beginnen, Alexus, is zeker handig zowel voor andere mensen als voor jouzelf! :slight_smile: Als je vragen hebt, laat het gerust weten, dan kunnen we je helpen.

Goh, ik wist niet dat dat alleen in Nijmegen kon – spannend!

Ik heb trouwens ook in Nijmegen gestudeerd (Duitse taal en letterkunde, maar dat is al heeeeeeeel lang geleden ;))

En ons lid Jessi (@GoodbyeRoutine) heeft ook een tijdje aan de Radboud gestudeerd.

Ook van mij hartelijk welkom, Alexus.

Er is in dit forum intussen al ontzettend veel informatie te vinden over van alles en nog wat, maar een aparte thread met Bewerbungstipps für die Niederlande hebben we inderdaad nog niet.

En ik heb ook in Nijmegen gestudeerd (communicatiewetenschap) en het vak antropologie tijdens de propedeuse gevolgd - heel interessant. En grappig dat we allemaal in Nijmegen waren :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Oh klopt, dat was ik even vergeten, Ralf. Ja ja, Nijmegen is the place to be :wink:

Moin Alexus :slight_smile: Herzlich Willkommen im Forum!

Mocht je wat hulp nodig hebben wat je sollicitatiebrieven aangaat, laat het maar weten. Ik wil ze met liefde wel even nakijken.

Groetjes,

Kitty.

1 „Gefällt mir“

@Kitty heeeeeel erg bedankt!

Ja, anscheinend ist Nijmegen echt the place to be Havanna aan de Waal zeggen ze…obwohl eine durchschnittliche deutsche Studentenstadt wohl mehr Havanna ist als Nijmegen oder andere niederländische Studentenstädte. Selbst im Anthropologiestudium waren die Studenten ziemlich unpolitisch