Mattheus Passion

Houden jullie van dit muziekwerk wat altijd actueel is kort voor Pasen ?
Het duurt bijna drie uur. :open_mouth:
De finale vind ik persoonlijk het mooist !

8 „Gefällt mir“

Johan Sebastian Bach is sowieso mijn favoriete componist.
Ik heb vroeger vele van zijn werken op de viool gespeeld . :musical_score::violin:

2 „Gefällt mir“

Mij is het met de paplepel ingegoten, mijn moeder was concertpianiste en lerares op het conservatorium.
Ze heeft o.a. gestudeerd in Leipzig in de beroemde Thomaskirche voordat de Tweede Wereldoorlog begon.
Zelf speel ik helaas geen muziekinstrument.

5 „Gefällt mir“

Het is een heel moie muziekwerk. Als ik nog lid was van een groote koor mocht ik meerdere keer meedoen. Toen sang ik in de 2. sopran.

2 „Gefällt mir“

Een paar verbeteringen voor Ute.

2 „Gefällt mir“

Misschien ook een goed thema voor @peppermint_patty ?

Oh, Oh, zo veel vouten in drie zinnen :roll_eyes: . Dank je wel.

fouten

1 „Gefällt mir“

https://www.philharmoniezuidnederland.nl/voorstellingen/162/matthaus_passion/dirigent_jos_van_veldhoven_evangelist_mikael_stenbaek_christus_geert_smits_sopraan_johannette_zomer_alt_rosanne_van_sandwijk_tenor_david_de_winter_bas_raoul_ste_ani_koor_studium_chorale_kinderkoor_schola_cantorum_puerorum

Deze uitvoering heb ik gisteren in Maastricht beluisterd. Heel mooi en indrukwekkend

1 „Gefällt mir“

Misschien is het vreemd om Bach op accordeon te spelen maar een accordeon virtuoso (ook een beroemde musicus) heeft twee werken van Bach in een gecombineerd. De uitkomst staat hieronder:

2 „Gefällt mir“

Als het over J.S. Bach gaat kan ik er ook nog wel iets “moderns” aan toevoegen. In 1965 kwam Raymond Guiot naar Nederland en speelde o.a. in onze jazzclub waar vele nieuwe stromingen werden beluisterd. Geniet maar een klein uurtje. Bij 5.35 min. staat iets wat de meeste wel kennen.

3 „Gefällt mir“

Het heeft me enkele minuten genomen om ermee gewend te worden, maar het klinkt mooi en inspirerend. Muziek blijft de beste keuze om vrede te definieren en schatten, als ik dit mag zeggen.

2 „Gefällt mir“

Ook verder, een van zijn meest bekende werken.
Er zijn verschillende versies, met vol orkest of voor een beperkte groep van instrumenten,
maar ik vind deze versie op klassieke gitaar ook mooi.

4 „Gefällt mir“

Heel erg bedankt Emilian :blush:

2 „Gefällt mir“

Graag gedaan Freyja! :slightly_smiling_face:

2 „Gefällt mir“

Deze jonge vrouw kan een nieuwe ‚‚liefde‘‘ voor velen worden.
Zoek en luister naar meer van haar stuken maar om te bessefen hoe bijzonder ze is.

4 „Gefällt mir“

Binnenkort is het weer zover, ik verheug me elk jaar weer !

Een nieuw begin. Laat ons hopen dat alle voormalige forumleden die hier tijdens de vorige jaren geweldig actief waren terug zullen komen.

2 „Gefällt mir“