Hoi, ze noemen me Kooka

Ik was in januari jl. toevallig op deze site gekomen en het leek me een leuk forum en toch: ik ben niet echt een forum-mens.
Sinds 12 jaar woon en werk ik in Nederland In Zwitserland werken redelijk veel Nederlanders in de zorg. Dus ik dacht: ‘dan ga ik eens voor vijf jaar naar Nederland’. Maar het kwam anders: ik zit er nog steeds. Mijn avontuur in Nederland begon in Utrecht en sinds 3 maanden woon ik in het mooie Friesland. De Friese taal begrijp ik inmiddels redelijk goed maar Fries praten is dan weer een heel ander verhaal. Dus wie kan me Fries leren?
Groet, Kooka

2 „Gefällt mir“

Goedemiddag Kooka,

en van harte welkom hier bij ons!

Wat is de reden voor jouw verhuizing naar Friesland? Ik ben een beetje nieuwsgierig…

Het spreken van het Frysk is zeker niet bepaald simpel, dus ik snap, dat je op zoek naar een tandempartner bent. Helaas hebben wij hier ook niet zo veel keuze. Volgens mij hebben wij hier alleen maar Kitty (heb ik het mis, hoor ik het graag), en Kitty is op dit moment hier niet actief.

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo Kooka, wat grappig – van Zwitserland naar Nederland. En het bevalt dus goed :wink:

Waarom ben je naar Friesland verhuisd, als ik vragen mag? @Toetje (Gabi) zei het al: @Kitty is op dit moment uit persoonlijke overwegingen niet meer actief hier op het forum en eerlijk gezegd weet ik niet of er nog andere leden uit die provincie zijn.

Hoi Kooka,

Du kannst es ja mal bei der “Algemiene Fryske Ûnderrjocht Kommisje” (Afûk) in Leeuwarden versuchen. :slight_smile: Viel Erfolg.

http://www.die-friesen.eu/aktuelles/wirtschaft/sprachkurs-deutsch-westfriesisch/

Groetjes,
Andrea

2 „Gefällt mir“