Hoi, mag ik me even voorstellen? (Wolfgang)

Genauso wie der, die und das für uns niederländische Muttersprachler :wink:

1 „Gefällt mir“

Hoi Miriam,

vielleicht hast du auch Lust, dich kurz vorzustellen? :wink:

[details=Sprachtipp für Wolfgang][quote=“Wolfgang, post:19, topic:967, full:true”]
Vera, werk je misschien op de luchthaven in Düsseldorf?
Ik heb tot de afgelopen maand bij een grote maatschappij (een groot bedrijf) gewerkt.
Ik hou natuurlijk ook van vliegtuigen, vooral van de Boeing, dat was mijn werk sinds 1984
[/quote][/details]

Hoi Wolfgang,
nee, ik werk helaas niet aan en luchthaven. Mijn beroep is Logistics Coordinator in Semiconductor Business. Ik hou van vliegen sins ik was klein en heb vliegtuigen gezien met mijn ouders op het “Aussichtsplatform” Dusseldorf airport.

En, nog iets: Armin Maiwald van “Sendung mit der Maus” heft een filg gedraait: “Die Flugmaus”…20 jaar geleden.

Daarna willt ik werden “Ramp Agent”. (Hat aber noch nicht geklappt :wink:)

Vera

1 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom, Wolfgang.

Wat een leuk bootje!

Mijn vader heeft vroeger ook een bootje gehad. Oh, dat was een mooie tijd :slight_smile:
We hebben heet vlaak bij Emmeloord gehad.

Ik houd ook van Friesland. Waar gaan jullie voor het liefst naartoe?

Veel plezier!

Groetjes Nadine

3 „Gefällt mir“

Hoi Nadine,

inderdaad was het bootje noog niet onze, maar gisteren hebben wij de proefvaart gemaakt en de boot uit het water gehaalt vor een inspectie. En nu is et onze :smile: :smile:
Momenteel ligt et noog in Heerenveen, maar wij gaan et haalen aanvang Juli. Onze thuishaven is in Sneek. En omdat wij noog niet so bekend zijn in Friesland worden de circels rondom Sneek eerst langzaam grooter. Maar wij voelen ons prettig in Sneek zodat wij daar blijven (tenminste tot het volgende jaar)!

Groetjes, Wolfgang

4 „Gefällt mir“

Gefeliciteerd met jullie nieuwe boot, Wolfgang!! :tada:

2 „Gefällt mir“

Ook van mij gefeliciteerd Wolfgang. Fijn dat de boot zo goed bevalt!

[details=Sprachtipps für Wolfgang][quote=“Wolfgang, post:26, topic:967”]
Inderdaad was de boot nog niet van ons, maar gisteren hebben wij de proefvaart gemaakt en de boot uit het water gehaald voor een inspectie. En nu is het de onze :smile: :smile:

Momenteel ligt hij nog in Heerenveen, maar wij gaan hem begin juli ophalen. Onze thuishaven is in Sneek. En omdat wij nog niet zo bekend zijn in Friesland worden de cirkels rondom Sneek maar langzaam groter. Maar wij voelen ons prettig in Sneek zodat wij daar blijven (tenminste tot het volgende jaar)!
[/quote]

et? Du meinst vermutlich het. Das kann man als 't abkürzen. “Et” gibt es nicht.

Mit der Verkleinerungsform “het bootje” wäre ich vorsichtig. Das kann liebevoll gemeint sein, aber auch schnell als etwas unseriös gewertet werden. Vor allem, wenn man es über das Schiff einer anderen Person sagt. Deswegen lieber: de boot.[/details]

Ik sluit me aan…
Gefeliciteerd met jullie mooie boot …en altijd “Gute Fahrt” (ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet ) (goede reis klinkt raar )
Groetjes,
Rike

2 „Gefällt mir“

Das wissen die Segler hier vielleicht. @ralf?

“Behouden vaart”, @alex? :slight_smile:

Wat een prachtig schip, Wolfgang! Sneek is ook een mooie haven. Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

3 „Gefällt mir“

Is dat niet meer eenmalig bedoeld? (Maar ik zeil al evenmin als Alex, dus ik weet het ook niet echt).

1 „Gefällt mir“

Ik heb hier even een eigen thema van gemaakt:

1 „Gefällt mir“