Hoi, ik ben Vera

Mag ik me even voorstellen… Ik kom uit Duesseldorf in Noordrijn-Westfalen in Duitsland. Ik leer Nederlands eerst sinds een halfjaar. So, mij moedertaal is Duits, en mij eerste vremde taal is Engels. Ik sprek allebei iedere dag. Dus jullie zijn sorry als er soms drie taalen ondersteboven gooien :wink:

Bedankt, en jij kun graag me verbeteren…

Dag!

3 „Gefällt mir“

Beste Vera,

welkom in deze echt leuke forum!
Ik heet Ricardo, ben ook Duitser en leerde het Nederlands enige jaren geleden, toen ik nog in Berlijn woonde.
Want ik ben echt een heel grote Nederland-fan en vind het steeds heel prettig om met leuke mensen uit NL kennis te mogen maken.

Je schreef:
“So, mij moedertaal is Duits, en mij eerste vremde taal is Engels.”

Maar dit is nog niet correct, het moet anders:
“So, mijn moedertaal is Duits, en mijn eerste vremde taal is Engels.”

Ik hoop dat ik jij kon helpen.

Beste groeten van Ricardo!

2 „Gefällt mir“

Welkom scheke, nog iemand uit Düsseldorf. Wat leuk!

Nog een kandidate voor de parkbank. Wat denk je @Rike? :slight_smile: (Is een insidergrapje, scheke, niet boos zijn.) :grinning:

2 „Gefällt mir“

oohh, mag je diet grapje delen? ik ben toch erg niewsgierig :smiley:

1 „Gefällt mir“

Bester Ricardo,

ik houd van Berlin, ik heb een jaar dort gewerkt (Tempelhof) en ik bin echt een hool grote Nederland-Fan, dus ik lere Nederlands. Bedankt voor jij hulp

Beste groeten

Vera

1 „Gefällt mir“

Rike en ik hadden al op een ander forum de idee gehad eens te ontmoeten omdat we allebei in Düsseldorf wonen. En tijdens die ontmoeting wilden we Nederlands praten. Maar ik was bang om in een horeca te gaan omdat mijn Nederlands misschien een beetje raar zal overkomen. We hadden aan een parkbank gedacht waar niemand zou kunnen luisteren.

Haha @Saylana @schecke
een goed idee Martina en welkom Vera :slight_smile:

Nou we hebben nog meer biertje en rosé nodig @Haagsehans. Maar dat wordt dan vast heel gezellig :smiley: .
Ik verheug me erop

Groetjes
Rike

1 „Gefällt mir“

goede idee, naast Königsallee, het is mooi maar niet eenzaam…:grin:

1 „Gefällt mir“

of in het Noorden, daar is het eenzaam en we kunnen een beetje wandelen of picknicken :wink:

Wandelen is ook steeds een goed idee. Maar hoe koel je een blikje Heineken en een fles rosé tijdens het wandelen? :wink:

Ha Vera, we hadden elkaar al in een andere thread begroet. Leuk dat je je hier nog even voorstelt.

Ik heb nog een paar kleine verbeteringen. Bedankt @Schlumpi79, voor het meedenken! Het is inderdaad mijn (Possesivpronomen) in plaats van mij.

eerst = zuerst
dus = also
mijn = mein/meine

met een koeltas met ijs Martina :wink:

Oh, my God…:unamused:

Nee, Quatsch (Duits), bedankt :slight_smile:

En Goedenacht!

1 „Gefällt mir“