Hoi, ik ben Steffi

Hallo allemaal,

Ik ben Steffi en wil later een leerares voor het vak Nederlands worden. Mijn moedertaal is Duits en ik woon vlakbij de Nederlandse grens. Ik zou het heel leuk vinden hier iemand te leren kennen om in het Nederlands te schrijven en misschen hier ook een antwoord of een aantaal vragen over de Nederlandse taal te krijgen. Jullie mogen iedere fout die ik maak graag verbeteren! Soms lijken mijn zinnen heel Duits en ik wil nog andere uitdrukkingen ervoor leren. Misschien is hier iemand die Duits studeert en we kunnen teksten van elkaar verbeteren.

Ik verheug me nu al op leuke gespreken.

Groetjes,
Steffi

8 „Gefällt mir“

Hoi Steffi,
Je schrijft al heel goed Nederlands. :+1:
Ik heb hier gelezen wat Duitsers moeilijk vinden aan het Nederlands, en dat zijn precies de fouten die jij ook maakt. Al geloof ik niet dat ze heel moeilijk zijn af te leren😉

Lerares, aantal,

Ik ga volgend jaar studeren om leraar Duits te worden :blush:

8 „Gefällt mir“

Dag Steffi,

Hartelijk welkom op het forum :grinning: Net wat @Peter1 al heeft geschreven, jouw Nederlands ziet er goed uit!

Als je je Nederlandse schrijftaal wilt verbeteren, kun je kleine stukjes tekst in ´der Übungsecke´ schrijven, wat door moedertaalasprekers wordt nagekeken, precies zoals Peter hierboven al heeft gedaan. Dat werkt heel goed, zo heb ik de Duitse taal geleerd.

Heel veel plezier op het forum!

Groetjes uit Friesland,

Kitty.

7 „Gefällt mir“

Hoi Steffi,
Welkom hier op het forum. Je kunt hier heel veel leren. Net als ik: Ik heb in de afgelopen maanden met de hulp van de mensen hier veel kunnen leren. Ik doe bijvoorbeeld graag aan de ‘Sprachspiele’ mee.
Leuk dat je ook dichtbij de Nederlandse grens woont. Ik woon ik Aken. Met de fiets ben ik in 15 minuten in Nederland,
Groetjes,
Verena

5 „Gefällt mir“

Ook van mij hartelijk welkom Steffi :wave:

Veel plezier hier.
We verheugen ons ook op jouw teksten :slight_smile:
Groetjes,
Rike

5 „Gefällt mir“

Welkom Steffi en heel veel plezier hier op het forum! Wat ben ja van plan te doen - juf voor kinderen, of volwassenenopleiding?

Groetjes
Gabi

4 „Gefällt mir“

Ha Steffi, leuk dat je ons gevonden hebt en hier in het forum meedoet! Je kunt alle vragen stellen die je wilt en we zullen ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Zoals @VerenaE al schrijft is het verder slim om aan de diverse taalspelletjes mee te doen. Ze zijn te vinden in de rubriek Sprachspiele.

Mijn co-moderator @ralf en ik wensen je veel plezier!

3 „Gefällt mir“

Hallo Steffi!
Herzlich willkommen, und eine schöne und bereichernde Zeit hier im Forum. Man liest sich… LG

2 „Gefällt mir“

Dank je Peter dat je de fouten in mijn tekst heeft verbeterd :+1:

Spannend dat je Duits wil studeren!

1 „Gefällt mir“

Hoi Verena,

ik ga ook bij de Sprachspiele meedoen!
Leuk dat je al zo veel hebt geleerd! :slight_smile:

Groetjes

Hoi Gabi,
Dank je wel :slight_smile:
Juf voor Kinderen van ongeveer 11 tot 16 jaar.
Groetjes

Hoi Alex,

bedakt voor de tip met de taalspelletjes en waar ze te vinden zijn!
:slight_smile:

1 „Gefällt mir“

5 Beiträge wurden von @alex in ein neues Thema verschoben: Juf und meester (Bezeichnungen für Lehrerinnen und Lehrer an der Grundschule)