Hoi ik ben Ruth

Mooi, om nu op dit forum te zijn. Ik leer Nederlands met Ralf en ben heel geïnteresseerd in talen. Naar enkele jaren in Frankrijk - in de leuke stad Rijssel / Lille - en België ben ik nu samen met mijn man naar Aken verhuisd. Grenzen zijn belangerijk voor mij. Nu kunnen we uit drie landen het beste kiezen: misschien werken in Duitsland, heel goed eten in België en fietsen in Nederland :wink:

7 „Gefällt mir“

Hoi Ruth,

Wat leuk dat je je nu ook hier voorstelt :slight_smile: Van harte welkom op het forum!

En inderdaad, hier in de Euregio Maas-Rijn kun je het beste uit drie landen kiezen.

Je schrijft al heel goed, een paar kleine foutjes heb ik verbeterd en kun je zien als je op „Taaltips“ klikt.

Taaltips

Een fijne avond en voel je vrij om op alle thema’s te reageren en vragen te stellen.

Tot snel, groetjes,

Ralf

Welkom hier bij ons Ruth! Ik ben benieuwd na jouw ervaringen in Frankrijk, Belgie (sorry, puntjes op e e kan mijn tab niet…) en Duitsland…

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“
Tipp für Gabi

Ich mache es so. Ich gebe das Wort “Belgien” im “google übersetzer” ein - dafür ist er gut. Übersetze das Worrt auf niederländisch und kopiere es rüber. Oder auch hier im Forum steht auch das Wort “België”, das kannst du auch kopieren. es reicht, wenn du “Belg” oben in die Lupe eingibst, dann erscheint auch schon das Wort “België”. Das nimmst du dann einfach. :wink:

1 „Gefällt mir“
Off-topic

Een „ë“ kun je met de volgende toetsencombinatie intikken: alt + 0235 (afhankelijk van je computer). Bitte siehe auch hier: Trema (Pünktchen obendrüber) und Zirkumflex - #2 von alex

2 „Gefällt mir“

Ha leuk, nog een Ruth :slight_smile: Van harte welkom hier en veel plezier!

2 „Gefällt mir“

Hallo Ruth,

Ook van mij hartelijk welkom hier op het forum.:slightly_smiling_face:

Groetjes,
Rike

2 „Gefällt mir“

Hallo Ruth,
Herzlich willkommen im Forum. Wirklich viel Interessantes ist hier zu finden. Auch die Möglichkeit die Sprache aktiv üben zu können, finde ich nett. Oefening baart kunst. Übung macht den Meister.
Viel Spaß
Peter

4 „Gefällt mir“
Taaltip voor Peter:

Übung macht den Meister (Akkusativ :nerd_face:)

2 „Gefällt mir“

Dat lijkt me inderdaad het beste van drie werelden :wink:

Leuk dat je meedoet hier, @Ruth_2.

1 „Gefällt mir“

Hoi Ruth, woon je nu in Niederland? Ik zou graag met je willen praten. Ik vlieg volgende woensdag naar Amsterdam om mijn dochter te zien. Ze gaat trouwen en we zoeken een trouwjurk. Laten we schrijfen