Hoi ik ben Roswitha

Ik zou mezelf even willen voorstellen, ik ben Duits, ik woon in Nederland met mijn vriend. Ik werk als vrijwilliger in een buurthuis, kook elke dinsdag met veel plezier voor 30-40 personen. Zou graag Nederlands beter willen leren,
Groeten Roswitha

7 „Gefällt mir“

Hoihoi, Roswitha,

Hartelijk welkom op het forum. Mijn complimenten voor je geschreven Nederlands, dat ziet er echt al goed uit!

Je kunt hier op het forum bijvoorbeeld in de zogeheten ´Übungsecke´ eigen oefenteksten schrijven, die moedertaalsprekers voor je kunnen nakijken.

Heel veel plezier!

Groetjes uit Friesland,

Kitty.

4 „Gefällt mir“

Hallo Roswitha,
Hartelijk welkom! Hoe lang woon je al in Nederland? (En waar?:blush:) Goed dat je vrijwilligerswerk doet. Met veel verschillende mensen praten is toch de snelste manier om beter Nederlands te leren. Van de naam Roswitha had ik nog nooit gehoord. Leuk en mooi.
Groeten uit Delft,
Peter

4 „Gefällt mir“

Welkom, Roswitha :wave:
Je schrijft al goed Nederlands :+1: Hoe heb je dat geleerd?
Jouw man is Nederlander neem ik aan? Dan heb je de beste leraar al thuis :wink:

Ik wens je veel plezier, ga gewoon wat rondneuzen op het forum en doe er gewoon mee :slight_smile:

Groetjes,

Rike

3 „Gefällt mir“

Hoi Roswitha,

Ook namens mij van harte welkom op het forum!

Hartelijke groeten van een Nederlander uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“

Dank je wel

1 „Gefällt mir“

Hoi Peter,
Roswitha is en oude duitse nam, ik won en Huizen.
Ik ga elke week in het taalcafe om Nederlands te praten.
Groetjes Roswitha

1 „Gefällt mir“

Hoi Kitty,
Ik kan beter nederlands schrijven , niet zo goed praten.
De mensen en Nederland praten heel goed duits,ze zegen altijd wij praten ook duits, voor mij niet zo goed
Mijn vriend is en Nederlandse man,hij prat ook met mij duits.

2 „Gefällt mir“

Goed geschreven, met een paar kleine foutjes.

1 „Gefällt mir“

Welkom hier bij ons, Roswitha!

Ik kann bijna niet geloven, dat mensen liever Duits met je praten. Zeker niet in jouw omgeving. Toen wij van Egmond aan Zee naar Almere verhuisd zijn, was het een opluchting dat mensen gewoon in het Nederlands doorgingen, ook al beseften zij, dat ik niet Nederlands ben.

En ook voor jouw vriend is Nederlands praten toch makkelijk. Ik zou gewoon Nederlands blijven spreken. Succes!

Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Hallo Roswitha,

van harte welkom hier.

Groetjes uit Niedersachsen,

Loes

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom ook van mij, Roswitha :slight_smile:

We hebben hier op het forum nog een andere @Roswitha. Ik heb haar echter al lang niet meer gezien of gehoord.

3 „Gefällt mir“

Dank je wel,

Hoi Toetje
Im find het ook erg,dat ze zegen wij praten graag duits met jou.
Mijn vriend prat nu heel veel Nederlands met mij.
Gelukkig.
De buitenlanders uit Afrika or Syrië zijn beter, ze kunnen geen duits…prima voor mij.

Bedankt

1 „Gefällt mir“