Hoi, ik ben Roland

Welkom! :slight_smile:
Ik heb vaak van Nederlanders gehoord Zeeland zal de mooiste Regio van Nederland zijn, helaas ben ik zelf er nooit geweest, misschien in de toekomst…

Groetjes…

3 „Gefällt mir“

@Rustaaagh: Ja, zeker eens bezoeken. Het is de moeite ward!

doei

2 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Rustaaagh][quote=“Rustaaagh, post:21, topic:911”]
Ik heb vaak van Nederlanders gehoord dat Zeeland de mooiste regio van Nederland is, helaas ben ik er zelf nooit geweest, misschien in de toekomst…
[/quote]

zal zijn = wird (Zukunft)

Eventuell kannst du sagen:

dat Zeeland de mooiste regio van Nederland zou zijn.

Damit gibst du an, dass andere Leute das sagen (und eventuell, dass du das selber anzweifelst).[/details]

[details=Sprachtipp für Centurion][quote=“Centurion, post:22, topic:911”]
Het is de moeite waard!
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“

Ja, de zaak met de dubbel klinker🤔

2 „Gefällt mir“

Nu we toch bezig zijn :wink: :

Taaltip

…de dubbele klinker

“Dubbele” ook bij enkelvoud? (Die Sache mit dem doppelten Vokal/Die Sache mit den doppelten Vokalen?)

Ja, inderdaad :slight_smile:

Das niederländische Adjektiv mit oder ohne -e:

de dubbele klinker, een dubbele klinker
het dubbele gevoel, een dubbel gevoel

Die Endung “-e” bleibt nur weg, wenn man 1) einen unbestimmten (oder gar keinen) Artikel hat, in Kombination mit 2) einem "het-"Nomen.

Hilft dir das?

Ralf hat es schon ein bisschen erklärt, Roland. In meinem Blog habe ich mal eine Infografik zu genau diesem Thema erstellt:

2 „Gefällt mir“

Dat helpt me in ieder geval.
En dank je well, dat je ook op een zondag bezig bent.:+1:t2:

Fijne dag verder!

2 „Gefällt mir“

Beste Roland, Zo’n bank bij de haven heet in Nederland de leugenaars bank waar de oude vissers hun sterke verhalen vertellen. Je weet wel hoe sterk de wind was, hoe groot de vis en hoe hoog de golven. Dus als je mee wil doen veel levenservaring inbrengen en goed kunnen luisteren. Veel plezier op Schouwen Duiveland. Groeten van Jan (een Nederlander uit Hamburg)

1 „Gefällt mir“

Dat is precies dat, wat er op deze bank geschreven is☺️

1 „Gefällt mir“