Hoi, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Uta!

Hoi, ik ben Uta.
Ik woon in Eupen, België. Ik kom uit het noorden van Duitsland, een kleine stad genaamd Meppen, maar ik woon sinds 8 jaar in België. Ik werk als advocate in België en ik zou graag mijn Nederlands verbeteren voor professionele redenen. Mijn hobby’s zijn reizen, volleyballen, yoga. Leuk om jullie te leren kennen. :slight_smile:
Groetjes, Uta

4 „Gefällt mir“

Hoi Uta, welkom op het forum. Je praat (schrijft) al goed Nederlands!
Veel plezier hier en voel je vrij om op van alles en nog wat te reageren of zelf een nieuw onderwerp te starten. Als je vragen hebt, laat het ons gerust weten :slight_smile:
Groetjes,
Ralf

1 „Gefällt mir“

Wow Uta, je Nederlands is inderdaad al hartstikke goed :slight_smile:

Ook van mij hartelijk welkom hier.

Maak je graag verre reizen?

Groetjes,
Alex(-andra)

Hartelijk welkom op dit forum Uta.
Je schrijft al nagenoeg perfect Nederlands 1), dat geeft meteen een mooie start.
Het is hier leuk en leerzaam en dat in een gemoedelijke sfeer.
Je woont nu in Wallonië dat hoofdzakelijk Franstalig is. Nu is Eupen is een deel van de Duitstalige Gemeenschap (heb ik even gespiekt op Wikipedia) en ik vraag me af of Duits daar echt als voertaal wordt gebruikt.
Overigens, het lijkt me niet zo eenvoudig om Nederlands erbij te leren gezien de varianten die er bestaan zowel tussen de Nederlandstalige streken als de Vlaamse landstreken. Dan is het opletten uit welke streek een tekst afkomstig is.
Gelukkig zijn op dit forum behulpzame mensen die je graag verder willen helpen.
Veel plezier hier.
Groeten
Ludo

Spraaktipje

1) Het enige dat me opviel was dat je schreef : mijn Nederlands verbeteren voor professionele redenen. Wellicht is “om … redenen” beter.

2 „Gefällt mir“

Hoi Uta,
Heel hartelijk welkom.
In Eupen wordt ook Duits gesproken, nietwaar.

Groetjes
Jan

2 „Gefällt mir“

Hallo, Uta,

Vanuit Friesland heet ik je hartelijk welkom.

Groetjes, Kitty.

2 „Gefällt mir“