Hoi, ik ben … Nadine

Und ich bin Leseratte und Bücherwurm duch und durch. Ich lebe in Deutschland im schönen grünen Münsterland und habe die Niederlanden schon in meiner Kindheit als zweite Heimat meines Herzen auserkoren. Ich mag die Mentalität, die Menschen, die Gelassenheit, die Geselligkeit, das leckere weiche Brot und die offene Lebensart und Hausbauweise…
Ich lese und verstehe Niederländisch, wenn ich in den Niederlanden bin, oder mich mit meinen beiden Freunden dort unterhalte (ein Mix aus Deutsch, Niederländisch und Englisch).
Nun möchte ich die Sprache besser kennenlernen und beginne NL-Romane zu lesen und mehr über Land und Leute zu erfahren. So, das zu meiner Person erstmal.

9 „Gefällt mir“

Hallo Nadine,

Leuk dat je je nog even voorstelt :wink: , Du hast ja schon Einiges gepostet :slight_smile: .
Ich lese auch seit Jahren ausschließlich niederländische Bücher und bringe mir immer wenn ich in Zeeland bin einen Vorrat mit.
Ich habe da eine kleine Buchhandlung entdeckt, wo ich dann per email die Bücker vorbestelle und sie dann abhole.

Falls es dann doch nicht bis zum nächsten Mal reicht, bestelle ich bei bol.com.

Eine Frage habe ich noch: möchtest Du, dass wir Dir auf niederländisch schreiben, damit Du Deine Sprachkenntnisse erweitern kannst oder auf deutsch?

Groetjes,

Rike

4 „Gefällt mir“

Hoi Nadine,

Wat leuk dat je je even voorstelt!

Leuke dingen noem je op over Nederland…maar het Nederlandse brood, daar ben ik niet meer zo van overtuigd sinds ik in Duitsland woon :slight_smile:

Heel veel plezier en leerzame ervaringen op het forum.

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

3 „Gefällt mir“

NL: Hoi Ralf,
Dank je wel. Ja, het heerlijke brood … ik hou er gewoon van. Dat is altijd zo geweest. Ik ben waarschijnlijk een uitzondering
!?! LOL* Veel plezier hier op het forum. Het beste van Nadine!

DE: Hallo Ralf,
danke. Ja, das liebe Brot… Ich liebe es einfach. Das war schon immer so. Ob ich da beinahe ein Einzelfall bin? Lach* Auf eine gute Zeit hier im Forum. Alles Gute von Nadine

1 „Gefällt mir“

NL: Goede morgen Rike en alle anderen! U bent welkom om mij in het Duits en het Nederlands te schrijven. Iedereen zoals hij wil. Ik probeer beide talen te beantwoorden en natuurlijk om te begrijpen. Groetjes Nadine

DE: Guten Morgen Rike, und alle anderen! Gerne dürft und sollt ihr mir auf Deutsch und Niederländisch schreiben. Jeder so, wie er gerne mag und kann. Ich versuche beide Sprachen zu beantworten und natürlich zu verstehen. Liebe Grüße von Nadine

2 „Gefällt mir“

Hoi Nadine, nee hoor, je bent niet alleen :slight_smile: (hoewel er inderdaad veel Duitsers zijn die niet van Nederlands brood houden – en omgekeerd …

NL:
Hoi Alex! Ik heb de blogpost al intensief gelezen. Ik heb ook geprobeerd een reactie achter te laten, helaas verschijnen mijn berichten niet in de blog. Waarom weet ik het niet. Maar ik hou van de geweldige vergelijkingen en juxtaposities van Duitse en Nederlandse voorkeuren en gebruiken… Ik heb ook geprobeerd een reactie achter te laten, helaas verschijnen mijn berichten niet in de blog. Waarom weet ik het niet. Maar ik hou van de geweldige vergelijkingen en juxtaposities van Duitse en Nederlandse voorkeuren en gebruiken.
Postscriptum maar de foto wekt mijn eetlust op!

DE: Huhu Alex, tatsächlich hatte ich den Blogbeitrag schon intensiv gelesen. Ich hatte auch versucht einen Kommentar dazulassen, leider erscheinen im Blog meine Beiträge nicht. Warum weiß ich gar nicht. Ich liebe aber die tollen Vergleiche und Gegenüberstellungen Deutscher und Niederländischer Vorlieben und Sitten.
P.S. allein das Foto weckt Appetit bei mir!

2 „Gefällt mir“

Goedemorgen Nadine,

van harte welkom hier op het forum. En succes met het vinden van broodliefhebbers… Ik zelf koop in NL altijd het speltbrood van “liefde en passie” bij de Albert, maar verder hoef ik geen Nederlands brood.

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“
Off-Topic für Floh: Kommentar im Blog

Schicke mir doch bitte per PM den Namen und die E-Mail-Adresse, unter denen du kommentiert hast, Nadine. Dann schaue ich mal nach, ob ich deine Reaktion noch in dem Spamkorb finde …

Ook van mij: hartelijk welkom op het forum, Nadine! Mooi dat je er bent en heel veel plezier!

Waar in Nederland ben je dan vaak? Heb je een lievelingsplekje of een favorite stad of provincie? :blush:

2 „Gefällt mir“

Ik ben vaak in Nederland. Al als kind op vakantie or excursie in Ameland, Texel, Egmond aan Zee …) en om te winkelen (in Enschede, Winterswijk, Venlo, Assen …).
Ik heb vrienden in Zeist nabiej Uetrecht. Ik ervan kamperen met mij familie (gezinnen) en onze caravan aan zee of in het binnenland. We (mij echtgenoot en onze zwee kleinen kinderen) houden overal van Nederland. Wij waren afgelopen Pinksteren in de provincie Drenthe, in de zomer gaan we naar Limburg en regelmatig voor onze caravanuitrusting naar “Obelink” in Winterswijk.

2 „Gefällt mir“

soeben erledigt!

1 „Gefällt mir“