Hoi, ik ben Martijn

Da mein deutscher Vorname als Alias vergeben ist, habe ich die niederländische Version verwendet in der Hoffnung, damit niemanden zu verwirren oder gar zu verärgern.Ich hatte erst überlegt einige Worte in niederländisch zu scheiben aber dann festgestellt, dass das mit meinem bislang erworbenen VHS-Niederländisch ohne die ständige zur Hilfenahme eines Übersetzungs-Tools nicht ging - vielleicht später, ich lerne ja noch.
Ich bin schon seit längerem an Sprache und Kultur interessiert, nicht zuletzt durch die örtliche Nähe zu Venlo, als auch durch mein Hobby, dem Segeln.
Ich würde mich sehr über einen regen Austausch freuen.
Martin (Martijn)

8 „Gefällt mir“

Hoi Martin, welkom op het gezellige forum en veel plezier. Hier kunt je veel leren. Ik volg ook de Nederlands cursussen bij de VHS.

Groetjes uit Duisburg, Susanne

Groetjes uit Nijmegen en van de Bodensee!

Mir ist gerade noch eingefallen, du hättest dich auch Maddin nennen können. Nur paßt es nicht zum rheinischen Dialekt…

Goedemorgen Martijn en welkom hier.:wave:
Veel plezier op het forum.
Ga maar wat rondneuzen hier.
Misschien heb je zin om aan de taalspelletjes mee te doen of in het oefenhoekje kleine teksten schrijven.

Groetjes,
Rike uit Düsseldorf

Hallo Martin, Sinds enkele jaren woon ik in Hamburg en daarvoor in Zuid Afrika. Geboren ben ik in Nederland en heb mijn hele leven veel gezeild. Hier in Duitsland viel me op hoeveel van de woorden bij het zeilen in het Nederlands en Duits gelijk zijn. Mijn schipper hier op de Elbe dacht dat ze uit het Nederlands afkomstig waren. Dus met de zeilkennis heb je al een voorsprong :wink:
Veel geluk met het leren!!! Mvg, Jan, Hamburg

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de vriendelijke groet. Ik zal proberen in het Nederlands te schrijven, ook al zal het in het begin niet zo gemakkelijk zijn. (Mit freundlicher Unterstützung von Google)

1 „Gefällt mir“

Overigens woon ik in Duisburg, dat is in de buurt van Düsseldorf in de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen.

1 „Gefällt mir“

Hoi Martin, ook van mij hartelijk welkom hier op het forum. In het Nederlands bestaat de naam Martin ook :slight_smile: Martijn is daarmee verwant natuurlijk, maar het is zeker niet hetzelfde :wink:

We hebben hier in de „koffiehoek“ ook een thread die specifiek over zeilen gaat (al geloof ik dat het daar op dit moment vrij rustig is):

1 „Gefällt mir“