Hoi, ik ben Maik en nieuw hier

Hoi allemaal,
ik ben Maik uit Duistsland en nieuw hier. Ik ben 31 jaren oud en kom uit Wesel - nabij des nederlandse grens. Ik ben programmeur van beroep. Ik wil heel graag mijn nederlandse kennisse verbeteren. Ik hop, dat jullie kunt me hulpen.

Groetjes

Maik

6 „Gefällt mir“

Hoi Maik,

Hartelijk welkom op het forum.

Ik wens je veel plezier. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

PS: Das Forum ist sicher ne große Hilfe und natürlich das buurtaalblog von @alex. :slight_smile:

Taaltips:

Hoi allemaal,
Ik 1) ben Maik uit Duitsland en nieuw hier. Ik ben 31 jaar 3) (oud) en kom uit Wesel - vlakbij de Nederlandse 2) grens. Ik ben programmeur van beroep. Ik wil heel graag mijn Nederlandse 2) vaardigheden verbeteren. Ik hoop (zonder komma) 4) dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes**,**(met komma) 4)
Maik

  1. beim Briefanfang wird im Niederländischen immer groß geschrieben, auch nach einem Komma
  2. Die Namen der Sprachen werden im Niederländischen immer groß geschrieben: Duits, Nederlands, Engels …
  3. Halbe Tatsachen – verwirrende Mengen- und Zeitangaben im Niederländischen - buurtaal
  4. https://www.buurtaal.de/blog/komma-niederlaendisch
2 „Gefällt mir“

Hallo Maik, ook van mij van harte welkom hier. Je zult merken dat je (zeker als je actief meedoet) een heleboel kunt leren :wink:

In wat voor talen programmeer je? En wat voor soort software? (Ik werk ook in de ICT, ben daarom nieuwsgierig ;))

Heel veel groetjes,
Alex

Welkom ook van mij, @Maik :slightly_smiling_face:
Ga maar eens wat rondneuzen. Je zult hier vele goede tips en links vinden.
Doe gewoon actief mee, dat werkt het best :wink:
Groetjes,
Rike

1 „Gefällt mir“

Ping … Hallo @Maik, ben je er nog?

Welkom uit Duisburg en veel plezier :wave: Ik ben ook nieuw hier en ik werk ook in de IT. :wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi Alex en iedereen ander,
sorry, dat ik me eerst op dit moment meld. Ik was heel druk in de laatste tijd!
Op werk programmer ik in ABAP, PHP, MySQL en VBA. In mijn vrijetijd programmer ik en beetje (!) in C. Maar dit is meer “programmeren bij googlen”.

Ik prober nu vaker hier te zijn :slight_smile:

Nu wens ik jullie allen een mooi avond en prettig kerstfeest!

5 „Gefällt mir“

Hoi Maik,
Welkom op het forum en ook alvast fijne kerstdagen gewenst. :evergreen_tree: :candle: