Hoi, ik ben Maik en nieuw hier

Hoi allemaal,
ik ben Maik uit Duistsland en nieuw hier. Ik ben 31 jaren oud en kom uit Wesel - nabij des nederlandse grens. Ik ben programmeur van beroep. Ik wil heel graag mijn nederlandse kennisse verbeteren. Ik hop, dat jullie kunt me hulpen.

Groetjes

Maik

6 „Gefällt mir“

Hoi Maik,

Hartelijk welkom op het forum.

Ik wens je veel plezier. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

PS: Das Forum ist sicher ne große Hilfe und natürlich das buurtaalblog von @alex. :slight_smile:

Taaltips:

Hoi allemaal,
Ik 1) ben Maik uit Duitsland en nieuw hier. Ik ben 31 jaar 3) (oud) en kom uit Wesel - vlakbij de Nederlandse 2) grens. Ik ben programmeur van beroep. Ik wil heel graag mijn Nederlandse 2) vaardigheden verbeteren. Ik hoop (zonder komma) 4) dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes**,**(met komma) 4)
Maik

  1. beim Briefanfang wird im Niederländischen immer groß geschrieben, auch nach einem Komma
  2. Die Namen der Sprachen werden im Niederländischen immer groß geschrieben: Duits, Nederlands, Engels …
  3. Halbe Tatsachen – verwirrende Mengen- und Zeitangaben im Niederländischen - buurtaal
  4. https://www.buurtaal.de/blog/komma-niederlaendisch
2 „Gefällt mir“

Hallo Maik, ook van mij van harte welkom hier. Je zult merken dat je (zeker als je actief meedoet) een heleboel kunt leren :wink:

In wat voor talen programmeer je? En wat voor soort software? (Ik werk ook in de ICT, ben daarom nieuwsgierig ;))

Heel veel groetjes,
Alex

Welkom ook van mij, @Maik :slightly_smiling_face:
Ga maar eens wat rondneuzen. Je zult hier vele goede tips en links vinden.
Doe gewoon actief mee, dat werkt het best :wink:
Groetjes,
Rike

1 „Gefällt mir“

Ping … Hallo @Maik, ben je er nog?

Welkom uit Duisburg en veel plezier :wave: Ik ben ook nieuw hier en ik werk ook in de IT. :wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi Alex en iedereen ander,
sorry, dat ik me eerst op dit moment meld. Ik was heel druk in de laatste tijd!