Hoi ik ben Leni uit Beieren

Hallo, ik wil me ook graag even voorstellen :). Inmiddels al weer vijf jaar geleden liep ik een maand lang stage in Nederland (Limburg). Weer terug in Duitsland en helemaal gefascineerd van dit ander land, probeerde ik zelf wat Nederlands te leren. Iedere ochtend werd in de badkamer de radiozender 100%NL aangezet. Dat was mijn manier om Nederlands te leren. De jaren gingen voorbij en ik was eigenlijk altijd best tevreden met wat ik me zelf had geleerd. Maar na een tijdje heb je het gevoel dat je weer verder wilt gaan met leren. Daarom ben ik hier.

In mijn vrije tijd schrijf ik heel graag kleine tekstjes -ook in het Nederlands- en ik zou blij zijn als er iemand is die me op kleine (of grote) foutjes in mijn teksten zou kunnen wijzen. En als iemand vragen heeft wat Duits betreft, dan help ik heel graag. Verder verheug ik me gewoon erop wat ik hier alles tegen ga komen.
Groetjes, Leni

12 „Gefällt mir“

Hoi Leni,
welkom op het forum, je Nederlands is echt goed. Heb je al een beetje rondgekeken hoe het er hier aan toe gaat?

Groeten uit Delft,
Peter.

1 „Gefällt mir“

Hoi Leni,

En welkom hier op het forum. Ik ben het met Peter eens, jouw Nederlands is prima. Dat iemand met 100% NL Nederlands leert heb ik nog nooit gehoord en ik zou het ook niet kunnen, niet met hun muziek in de vroege ochtend…. :rofl: Maar helemaal knap wat je bereikt hebt!

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hoi Leni,

Ook van mij een hartelijk welkom op het forum.

Dan zal ik er meteen aan beginnen. :grin::wink:

1 „Gefällt mir“

@Leni
Je kunt de voorgestelde verbeteringen zelf in je tekst verwerken door onder je tekst op het potlood :pencil2: te klikken. Een verbeterde tekst is voor iedereen prettiger.

1 „Gefällt mir“

Hallo Leni, herzlich willkommen hier im
Forum
!

1 „Gefällt mir“

Super, dankjewel :slight_smile: :+1:t3:

Hoi Leni,

Van harte welkom op het forum.
Ik ben erg onder de indruk van je Nederlands.

Ik heb ook je tekstje in jouw oefenhoekje gelezen en vind hem geweldig.

Waar ben je in Limburg geweest en waar heb je stage gelopen?

Ik wens je veel plezier.

Groetjes,
Andrea

1 „Gefällt mir“

Hallo Leni,

Als zoveel leden jou welkom heten hier, kan ik niet achterblijven en heet je eveneens van harte welkom.
Veel succes in het Allgäu met het leren van de Nederlandse taal.

groetjes van Hans uit de Oberpfalz, momenteel in Niederbayern !

1 „Gefällt mir“

Ha Leni,

Leuk dat je ons gevonden hebt. We verbeteren elkaar graag, dus wat dat betreft kun je hier zeker iets leren :wink: Afgezien daarvan wens ik je allereerst gewoon heel veel plezier.

Groetjes,
Alex

1 „Gefällt mir“

Hoi Andrea,
Dankjewel voor het compliment :slight_smile:
Ik liep toen in een kinderopvang stage in de buurt van Roermond. Het was echt een geweldige tijd daar.
Groetjes, Leni

1 „Gefällt mir“

Dankjewel Alex. Plezier zal ik hier zeker hebben :slight_smile:

Hoi Leni,

Van harte welkom en veel plezier :slightly_smiling_face: