Hoi, ik ben Johannes

Hoi allemaal,

ik ben Johannes, een geograaf uit de buurt van Münster en heb al heel lang grote belangstelling in Nederland en de Nederlandse taal. Toen ik studeerde, heb ik begonnen Nederlands te leren en tenslotte een certificaat van de Nederlandse Taalunie (Profiel Academisch Taalgebruik) gekregen. Een mogelijkheid om heel intensief Nederlands te spreken was een stage, die ik in Vlaanderen gelopen heb en die drie maanden duurde, maar dat is nu bijna twaalf jaren geleden.

Enkele jaren geleden heb ik begonnen, mij met de geografische landeskunde van Nederland bezig te houden, hoewel het niet mijn hoofdonderwerp is. Ondertussen ben ik vaak naar Nederland gereden en ken nu al elke provincie.

Pas heb ik een blog genoemd „Rundumeinblick Niederlande - Ein Landeskunde-Blog“ begonnen, onderwerp van de eerste artikel is de Haarlemmermeerpolder. Nu ga ik proberen, in afstand van enkele dagen een nieuwe plaats of nieuwe streek in Nederland op mijn blog te beschrijven. De adres is http://dieniederlande.wordpress.com.

Hartelijke groten,
Johannes

7 „Gefällt mir“

Wat ontzettend leuk dat je nu ook een eigen blog begonnen bent, Johannes. Ik ga je verhalen zeker volgen!

Für die anderen Forumsmitglieder: Johannes hat 2014 einen spannenden Gastbeitrag im buurtaal-Blog geschrieben. Ihr findet ihn hier:

4 „Gefällt mir“

Dankjewel, Alex!

1 „Gefällt mir“

Beste Johannes,
Hartelijk welkom.

Wat is dit een spannend onderwerp. Dat lijkt me best interessant. Ik ga zeker een keer nauwkeurig en nieuwsgierig je blog bekijken. Heeft ook nog een relatie tot mijn studie die ik in Munster volgde! :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Om precies te zijn heb ik niet in Münster gestudeerd, maar in Marburg. In Münster ben ik pas sinds twee jaren. Dus heb ik het ook niet veer, als ik naar Nederland wil rijden, minder dan een uur tot de grens.

1 „Gefällt mir“