Hoi, ik ben Jean

Hallo, ik wil mij graag voorstellen. Ik ben nu in Aken en spreek Nederlands omdat ik een paar jaar in Amsterdam geleefd heb. Het eerst heb in in Amsterdam alleen Engels gesproken maar met de tijd spreek je meer in het Nederlands. Ik mis Amsterdam natuurlijk altijd een beetje maar hier in Aken hebben wij het geluk dat wij binnen en paar minuten in Vaals zijn om bij de Albert Heijn Nederlandse spullen te kopen. Daarom heb ik ook nu Limburg zoals Valkenburg en Gulpen leren mogen kennen. Ik zal zeker een van de volgende keren naar de Stammtisch komen.

Vele groeten
Jean

7 „Gefällt mir“

Hoi Jan,

Welkom hier op het forum. Ik wens je veel plezier bij het rondkijken. Ik vind het leuk dat je een tijdje in Amsterdam hebt geleefd, zo leer je de taal het beste.

Groetjes ook uit Aken van

Verena

Welkom Jean,

En heel veel plezier met ons!

Waar heb je in in A’dam gezeten? Wonen en werken dus? Hoe ben je daar terecht gekomen?

Ik zelf was er ruim 11 jaar (Egmond aan Zee, Almere, Ermelo) maar helaas ben ik nu niet meer in Nederland en ook niet in de buurt van de Nederlandse grens, jammer is dat. Ik mis Nederland en ook de Albert nog steeds.

Er zitten wat kleine fouten in jouw text, zou je wat correcties willen?

Groetjes
Gabi

Zo is het! :+1::netherlands::de: Welkom op het forum!

Dank jullie voor het verwelkomen. @VerenaE Ik heb al een beetje rondgekeken. Bij de beste “Niederländische Lieblingssongs” heb ik nog vele onbekende liedjes gehoord en gezien. En ik dacht dat ik door 538, Q-Music en nu 100%NL (het heeft hier het beste bereik - waarschijnlijk weet je het :smile: ) al veel heb gehoord.

@Toetje Ik heb een stageplek bij een Japans bedrijf gevonden en naar een korte tijd in Amstelveen, Hoofddorp, Bos en Lommer dan de meeste tijd in Slotermeer-Geuzenveld gewoond. Het werk bij een Japans bedrijf is ook de reden waarom schrijven lastig blijft. Het was nooit nodig. Alles was in het Engels geschreven en eer was altijd een Japanse of buitenlandse collega welke ook hetzelfde tekst hoeft te lezen. Ik ken ook uitmuntend of spelling hulp van diverse browser maar in einde moet je het leren. Je kan graag fouten corrigeren.

Jullie nog een fijne avond.
Jean

4 „Gefällt mir“

In het begin… (In mijn eerste tijd…) maar in de loop van de tijd lukte het steeds beter in het Nederlands ( jouw regel trouwens zonder het) (Jouw regel begint met „ik“ en eindigt met „je“, dat is niet zo mooi)

natuurlijk nog steeds een beetje….

Maar gelukkig zijn wij hier in Aken dicht bij de grens en binnen enkele minuten in Vaals…

Daarom heb ik nu ook….

mogen leren kennen…

2 „Gefällt mir“

Dank je. Ik denk ik schrijf letterlijk uit het Duits.

Niet helemaal, maar sommige dingen zijn voor ons Duitsers echte valkuilen :wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi Jean,
Welkom hier op het forum!
Leuk dat je een tijdje in Amsterdam hebt gewoond. Ik heb daar ook een half jaar gewoond, maar dan helemaal in het centrum van Amsterdam, in de Jordaan. Ik vind Amsterdam ook nog steeds erg mooi en snap zeker dat je Amsterdam mist, dat doe ik stiekem ook nog steeds :sweat_smile:

Hierbij nog even mijn reactie op een verbetering van @Toetje

Dit is een goede Nederlandse zin hoor! Overigens kan de verbetering van Gabi ook :wink:

Ik wens je veel plezier hier op het forum en aarzel niet om vragen te stellen!

Groetjes van Anja

1 „Gefällt mir“
verbetering voor @Toetje

Alleen goede dingen kunnen voor mensen weggelegd zijn, maar valkuilen zijn nou niet per se goed :wink: Daarom kun je deze uitspraak niet in deze context gebruiken.
Ik zou eerder zeggen: … maar sommige dingen zijn voor ons Duitsers echte valkuilen.

1 „Gefällt mir“

autocorrectur……