Hoi, ik ben Franzing uit Mecklenburg

Ik ben getrouwd en heb een dochter en een kleinzoon. Hij is 18 maanden oud. :slightly_smiling_face:

Ik hou van fietsen. Twee jaren geleden was ik voor het eerst op een fietsdocht in Nederland.

Ik leer Nederlands met een CD, maar ik ben nog absolute aanvanger.
Ich möchte mich im Urlaub auch auf Niederländisch verständigen können (zumindest das Wichtigste) und mich z.B. abends auch mit meinen Gastgebern (Ich übernachte meistens bei „Vrienden op de fiets“ oder „bed and breakfast“) unterhalten können.
Vom Forum erhoffe ich mir neue Impulse und Anregungen. (Sorry, dass ich jetzt auf Deutsch weiter geschrieben habe.)

Groetjes, Franzing

5 „Gefällt mir“

Hoi Franzing,

Wat leuk dat je ons forum gevonden hebt en dat je van :biking_woman: :bike: :biking_man: houdt. Ik ook :slight_smile:

Ich nehme an, du verstehst die Sprache schon ein bisschen? Was für eine CD/was für einen Kurs nutzt du?

Veel plezier en succes bij het leren van de Nederlandse taal.

Groetjes,
Alex

Hoi Franzing,

Welkom en veel plezier hier op het forum! Hier heb je zeker de kans jouw Nederlands te verbetern, hoor!

Mag ik vragen: Franzing - nog nooit gehoord de naam. Sorry! :blush: Ben je een vrouw of een man?

Groetjes
Gabi

Welkom op het forum Franzing!

Hier kun je veel leren! :white_check_mark:
Leuk dat je ook veel plezier hebt in fietsen.

Groetjes,
Freyja

Ik leer Nederlands met behulp van de CD „Niederländisch in 30 Tagen“ (wobei 30 Tage reine Illusion sind :rofl:). Ik ben nu aan les 10. En ik luister graag luisterboeken, omdat ik mijn gehoor trainen wil. „De avonturen van Pinkeltje“ zijn leuk.

Groetjes,
Franzing

2 „Gefällt mir“

Mijn naam is Franziska. „Franzing“ is Nederduits. Maar mijn familie komt niet uit Mecklenburg. Ik kan Nederduits (of Platduits) lezen en beetje verstaan, maar niet spreken. Ik heb boekjes van Fritz Reuter gelezen (Ut mine Stromtid, Dörchläuchting).
Den Roman „Ut mine Stromtid“ habe ich mir auch bereits vollständig auf CD angehört.

Groetjes,
Franzing

4 „Gefällt mir“

Moin Franzing,
willkommen im Forum. Neben der Sprache kannst Du hier auch viel Interessantes über das Land und die kulturellen Unterschiede lernen.
Viel Spaß beim Mitmachen.
Groeten uit Delft
Peter

1 „Gefällt mir“

Danke für die Erklärung, Franzing! (Klingt immer noch ungewohnt in meinen Ohren…)
Wenn Du das Nieder-Platt-Deutsche lesen und verstehen kannst, bist Du ja schon dicht dran am Niederländischen. En spreken - ja, dat is wel een klus. Maar oefening baart kunst, dus zo vaak mogelijk proberen!
Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo Franzing,
Mooi, een vrouw uit Mecklenburg. Ik woon ook hier, naar vlak Rostock.
Eine Möglichkeit wäre, den Grundkurs bei Alex online mitzumachen oder bei der VHS zu lernen. Mit deiner CD habe ich es auch mal probiert, aber das hat mir nichts gebracht.
Groetjes
Helga

1 „Gefällt mir“