Hoi ik ben Denise

Hoi allemaal :slight_smile:
ik ben Denise en woon en werk in Bremen. Een tijdje terug heb ik tijdens mijn studie een semester in het buitenland in Groningen gedaan. Toen ben ik begonnen Nerderlands te leren. Nadat ik terug naar Duitsland kwam ben ik er helaas helemaal mee gestoppt, maar nu wil ik graag proberen mijn Nederlands weer te verbeteren :slight_smile: (of eindelijk te verbeteren?!:wink: ) helaas ben ik überhaupt geen talen mens, waardoor ik er echt mijn moeite mee heb. Maar omdat ik me kan voorstellen dat ik in de toekomst weer naar Nederland ga, wil ik wel proberen zekerder met de taal te worden.
Groetjes

6 „Gefällt mir“

Hoi Denise,
Hartelijk welkom hier! :wave:

Mooi dat je al tijdens je semesterin het buitenland met het wonen in Nederland in contact bent geraakt en dus ook met de taal en cultuur :slight_smile: Mag ik vragen wat je hebt gestudeerd? En waren de cursussen dan in het Engels, Duits of Nederlands in Groningen?

Hier op het forum vind je zeker mooie mogelijkheden om je Nederlands op de hoogte te houden. Neem de tijd en kijk eens een beetje rond op het forum :slight_smile: Ik vind je Nederlands trouwens heel goed!

Groetjes,
Jessi

2 „Gefällt mir“

Welkom op het forum, Denise!

Groetjes,
Heike :raising_hand:

1 „Gefällt mir“

Hoi Jessi, bedankt :slight_smile:
Ik heb sociologie en stadsontwikkeling gestudeert, maar op dit moment werk in in de sociale sector.
De cursussen die ik heb gevolgd waren allemaal in het Engels. Daarom heb ik toen nog een cursus Nederlands gedaan. Na 2 -3 bier in de kroeg durfde ik dan ook een beetje Nederlands te spreken :smiley: Maar hier ga ik het maar zonder drank proberen :wink:

Bedankt Heike :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Oja, wat spannend om te horen :slight_smile: Lijkt me een heel interessante studie te zijn…

Haha, over dat fenomeen alcohol en taal hadden we het hier de afgelopen dagen nog: Alkohol und Sprachen :wink: Misschien fijn om dit te lezen…

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Denise!

Zelf ben ik Nederlander en woon sinds 12 jaar in Aken.

Veel plezier op het forum, we helpen je graag je Nederlands te verbeteren :slight_smile:

Groetjes,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Ha Denise, welkom! Voor een zelfbenoemd „niet-talenmens“ schrijf je al behoorlijk goed Nederlands :slight_smile:

Hier op het forum zijn er een heleboel hartstikke leuke en hulpvaardige mensen :slight_smile: Ik wens je veel plezier!

1 „Gefällt mir“

Hoihoi, Denise,

Hartelijk welkom :slight_smile: Ik had zelf ook vaak gedacht dat ik geen talenmens zou zijn - ik spreek immers geen Engels - , maar Fries ging mij goed af. Duits kost mij daarentegen wel weer moeite.

Heb je vragen over het Nederlands, er zijn meer dan voldoende mensen hier op het forum die je willen helpen.
Groetjes, Kitty.

1 „Gefällt mir“