Hoi, ik ben Christine uit Hamburg

Kennst Du denn auch verschiedene Regionen in den Niederlanden?

1 „Gefällt mir“

Ich kenne keine wortwörtliche Übersetzung für Planstädte, Johannes. Ich glaube, man nennt sie im Niederländischen einfach geplande stad.

Bijzonder interessant vind ik ook nieuwe, geplande steden zoals Almere en Lelystad.

1 „Gefällt mir“

Dankjewel @JohannesH,

heel interessant en de de foto’s zijn mooi.

1 „Gefällt mir“

Tot nu ik ben in Utrecht, Eindhoven, Schreveningen - en natuurlijk - Amsterdam geweest. Aber immer nur kurz, außer Amsterdam. Ich wil graag eens naar Zeeland en Rotterdam en me tijd nemen, einige van de kleineren steden genauer anschauen, z.B. Gouda, Maastricht, Nijmegen, Deventer … Hast du noch einen “Geheimtipp” für mich?

2 „Gefällt mir“

Ik heb een Tip voor je uit Zeeland en Zuid-Holland: Bezoek Middelburg en Zierikzee, Sluis, Hellevoetsluis, Willemstad. Het zijn slechts voorbeelden, maar Zeeland is geheel een mooie beurt😍

2 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Centurion][quote=“Centurion, post:25, topic:1157”]
maar Zeeland is in zijn geheel een mooie streek/province.
[/quote][/details]

Du meintest bestimmt buurt (Gegend, Nachbarschaft) statt beurt :wink:

1 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Christine][quote=“christinehh, post:24, topic:1157”]
Ik wil graag eens naar Zeeland en Rotterdam en de tijd nemen om een paar van de kleinere steden eens wat beter te leren kennen.
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“

Dankjewel, Alex :relaxed:
Könnte ich auch “bekijken” sagen für “anschauen”?

1 „Gefällt mir“

Dankjewel voor je tip :slight_smile: ! Ik hou van de zee en geloof alleen maar in Zeeland kun je meer dan éen vakantie doorbrengen …

1 „Gefällt mir“

Ja hoor, Christine. Bekijken kan ook.

Dat kun je inderdaad , Christine,
Ik ga er elk jaar naartoe :wink:

2 „Gefällt mir“

Da gibt es einige kleinere und mittlere Städte, die ich empfehlen könnte, wenn auch nicht alles davon Geheimtipps sind, z. B.

Middelburg (Zeeland)
Dokkum (Friesland)
Naarden (Nordholland)
Heusden (Nordbrabant)
Assen (Drenthe)
Valkenburg (Limburg)
Doesburg (Gelderland)
Zutphen (Gelderland)
Goes (Zeeland)
´s Hertogenbosch (Nordbrabant)
Breda (Nordbrabant)
Schiedam (Südholland)
Bourtange (Groningen)
Zaandam (Nordholland)
Alkmaar (Nordholland)
Giethoorn (Overijssel)
Vlissingen (Zeeland)
Coevorden (Drenthe)
Sloten (Friesland)
Oudeschild, Texel (Nordholland)
Urk (Flevoland)

2 „Gefällt mir“

Eine schöne Liste, Johannes!

1 „Gefällt mir“

Wat leuk, das ist toll! Danke schön, Johannes. Da bekomme ich Lust, gleich loszufahren ;-))

3 „Gefällt mir“

Moin Christine,

ich habe bei der Suche nach einem Stammtisch in Hamburg deinen Namen gefunden. Im Forum ist auch eine Katja aus Hamburg. Ihr werde ich auch ansprechen. Weißt du ob es inzwischen in Hamburg einen Stammtisch gibt?

Waar woon je Christine? Ik woon in noorden van Hamburg maar mein bureau is in Hamm. Ik leer ook het Frans. Ik heb geluk dat ik iemand ( hij ist een Duitser) heb gevonden die met mij in het Frans praat. Wij ontmoeten regelmatig elke maandag voor 90 minuten. Ik wil ook graag iemand hebben die regelmatig met mij in het Nederlands praat. Ein Tandem mit einem Muttersprachler ist natürlich vorteilhafter, aber die meistens Holländer brauchen uns nicht. Sie sprechen selbst alle so gut Deutsch, besonders wenn sie hier leben.

Wens een mooie zondag en doei
Imay

1 „Gefällt mir“

Hoi Imay,

Het is niet eenvoudig om een ​​stamtafel te starten,
maar als er meer interesse is kan het nog lukken.

Veel succes. :slight_smile:

Groeten,
Andrea

De volgende leden wonen in en rond Hamburg.
@Kaashapje, @Mumsi (Ursula), @christinehh, @Frederik-1953 en …

1 „Gefällt mir“

Hoi Imay,
leuk dat je me schrijft :slight_smile:
Soweit ich weiß, gibt es hier in Hamburg noch keinen Stammtisch. Ich wohne im Hamburger Westen, in Bahrenfeld/Altona, wenn du in Hamm arbeitest, ist das ja nicht weit. Ich fänd´s auch schön, ein bisschen zu üben und wenn du magst können wir uns gerne mal verabreden.
Ik wens je fijne Pinksteren,
Christine

1 „Gefällt mir“

Hallo Christine,

ich freue mich, dich kennen lernen zu können. Ich finde es toll wenn wir uns demnächst verabreden. Ich konnte dir nicht früher antworten, weil ich soo eine stressige Woche hinter mir hatte. Ich habe erst in März angefangen die Sprache zu lernen, also ich muss mich noch anstrengen die richtige Worte und Sätze zu finden.

Nu hebben wij de weekend, heerlijk. Momenteel ik volg een intensieve cursus op de weekend. Bijvoorbeeld morgen en de volgende zaterdag in de stad van 10 uur tot 15:30 uur. Ik werk slechts twee dagen per week, op donderdag en vrijdag. In de zomer is het’s avonds noch helder en op vrijdag werk ik tot 16-16:30 uur. Ik kan om 17 uur ergens in een café in de city of in Altona zijn. Hoe zit het met je werktijd. Werk je fulltime? We kunnen ook op andere dagen van de week ontmoeten.

Langsam bin ich doch müde und wünsche Dir eine geruhsame Nacht…
Doei
Imay

2 „Gefällt mir“

Hallo Imay,
dat vind ik ook mooi. We kunnen graag op een vrijdag ontmoeten. Deze vrijdag heb ik geen tijd maar misschien volgende week?
Ich gebe dir mal meine Mailadresse, dann können wir darüber schreiben oder Telefonnummern austauschen: christine.de@gmx.de
Ik wens je een fijne avond en verheug me van jou te horen,
Christine

2 „Gefällt mir“

@christinehh
Deine E-Mailadresse würde ich nie so veroffentlichen. Was du hier schreibst ist nicht privat. Es kann sein, dass ein Suchroboter die Adresse findet und dann könntest du sehr viel Spam bekommen. Private Daten können sicher per Nachricht geschickt werden.

5 „Gefällt mir“