Hoi, ik ben Barbara (Babs)

Hoi allemaal,
ik ben Barbara en 52 jaar oud. Ik woon in het Ruhegebied - neeeee, in het RuhRgebied-:grinning: in Duitsland. Samen met mijn man heb ik een piepklein huisje in Noordholland. We probeeren zo vaak mogelijk daar te zijn en genieten daar van de lucht en de heerlijke zee.
Groetjes Babs

9 „Gefällt mir“

Hallo Babs,

Nog iemand uit het Ruhrgebied :slight_smile: Daar kom ik ook vandaan!
Hartelijk welkom op het forum, leuk dat je er bent! :blush:

Wat mooi dat jullie een huisje in Noord-Holland hebben! Dan hebben jullie altijd een plekje waar jullie naartoe kunnen… :+1:

Wat heb je daar voor schatjes op je foto! Zijn de honden van jij/ jullie?

Groetjes,
Jessi

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Babs, leuk dat je je voorstelt :slight_smile:

Welkom op het forum, Babs! Piepkleine huisjes zijn vaak het gezelligst en het mooist! Waar in Noord-Holland is jullie huisje als ik vragen mag? Groetjes!

1 „Gefällt mir“

Leuk dat je hier bent, Babs!!!
Een piepklein huisje aan zee…

Daar droom ik ook van!

Leuk dat jullie ook zo van de zee houden.

Groetjes
Rike

1 „Gefällt mir“

Eveneens een welkomswoord van mij Babs, ergens heb ik het gevoel dat jij vroeger bij ons op het andere forum was.
Klopt dat ?

groet van

Hans.

3 „Gefällt mir“

War in Noordholland bent jej?
Wej maken sins 2 jaar onser schip klar voor de eerste vaart!
En oude Skutsje , geboud in 1904!
De Friese Meeren sijn onze domicil en Terherne en klein dorpje en erg gemudelijk.
Het is gut makkelijk om vant Rhijn/ Roehr naar et Norden te komen.
De Nederlandse Spoorwegen zijn beter dan in Duitsland!
So, das sollte Niederländisch sein!
Um Korrektur wird gebeten!

3 „Gefällt mir“

Hoi, Jessi,
wij kennen elkaar trouwens van het “oude” Forum. Ik was daar Oskar.
We hebben ons huis in Callantsoog nog steeds en genieten van het huisje.
En, ja, de honden zijn onze honden. Cooper, de Golden Retriever, is de opvolger van Oskar. De smalle hond (het enige lid van onze Familie dat echt slank is) is Tristan, en Galgo espanol uit Spanje.
De mensen daar zijn vaak niet aardig tegen honden… Wat leuk, je weer te lezen…
Groetjes Babs

3 „Gefällt mir“

Ja Hans, dat klopt. Ik was daar Oskar. Bestaat het oude forum niet meer? Hadden Susa en Gerard geen zin meer om door te gaan?
Hoe gaat het met jou?
Groetjes Babs

Mijn vermoeden klopte dus, wel leuk dat ik hier soms leden van het oude forum tref. Jouw Nederlands is een stuk beter, om niet te zeggen perfect ondertussen. Inderdaad had Susa geen zin meer en werden we in het begin van dit jaar verrast door haar beslissing van de één op andere dag, ja zelfs Gerard wist daar naar eigen zeggen niets van.
Met mij gaat het wel goed, ben al 7 jaar met pensioen en pijntjes heb je dan altijd op die leeftijd, maar wil niet klagen.
Mij interesseert hoe jij dit forum hebt gevonden ! Misschien kan jij dat ons vertellen. In ieder geval veel succes en groetjes uit Beieren.

1 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt.
Ik wens je nog een fijne dag toe.
Groetjes
Babs

1 „Gefällt mir“

Hoi Babs, leuk dat je meedoet hier. En wat leuk dat je ook op het oude forum zat (goed dat je dat zag, @Haagsehans).

Ik hoop dat je het naar je zin hebt, hier bij ons :slight_smile:

Heel veel groetjes,
Alex

PS In het Nederlands schrijven we Noord-Holland (en Zuid-Holland natuurlijk ook) met een verbindingsstreepje. Is ook een tip voor @Hajo :wink:

En na het afsluitende groetjes komt een komma. Dat is dus nog een verschil met het Duits.

Hoi Hajo,
Wij zijn in Callantsoog. In de winter leven daar 8000 mensen- in de zomer bijna 3 miljoenen. :joy:
Ik ken het dorp al 52 jaar. Mijn ouders hebben daar elk jaar hun vakantie doorgebracht.
Ik vond het toen al heerlijk daar.
Jullie hebben en schip? Wat spannend!
Ik heb jouw worden in het Nederlands goed begrepen.
Lieve groeten
Babs

Hartelijk bedankt voor de correcties, Alex.
Groetjes,
Babs

1 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt voor jouw aardige woorden. Verdorrie, Nederlands schrijven vind ik best moeilijk. Ik wist net niet, of “aardige” of “ardige” woorden goed is…Tijdens het spreken snapt niemand, of je twee “a” gebruikt.
De zee vind ik echt heerlijk. S´morgens wandel ik daar gezellig met mijn honden voor de toeristen op het strand gaan liggen.
Groetjes,
Babs

1 „Gefällt mir“

Haha ja dat ken ik, Babs :slight_smile:
Ik loop ook graag op het strand voordat er veel mensen zijn.
En ook 's avonds, als “Nederland eet” (dus 18 uur) ga ik er graag langs.
Dan is het daar heerlijk rustig :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi Babs,
dat gevoel had ik al! Schön, dass du jetzt auch hier bist :slight_smile:
Ich musste sofort an Oskar und Callantsoog denken, als ich dich im Forum begrüßt habe, habe mich aber noch nicht getraut zu fragen :wink:
Dat zjn schatjes! :slight_smile:
Groetjes!

2 „Gefällt mir“

Waroom (SHIT. het is waarom) heb je dat niet gevraagd? Je kunt me bijna alles vragen, behalve mijn gewicht…
:joy:

1 „Gefällt mir“

Haha Hans, neeeee, perfect ben ik zeker niet en -om eerlijk te zijn- is dat ook niet mijn doel. Voor mij is het belangrijk met de mensen in Nederland te kunen praten. Natuurlijk snapen ze meteen dat ik Duitse ben. Maar dat vind ik niet erg.
Zijn er Susa en Gerard ook hier op het forum?
Het “nieuwe” forum heb ik eigenlijk toevallig op internet gevonden. Ik was op zoek naar informatie over “Einbürgern in den Niederlanden” want ik eigenlijk in Nederland wil wonen als ik met pensioen ben. Maar dat weet ik natuurlijk nog niet. Het is alleen maar een idee. Op een pagina met informaties over het onderwerp was er een link naar het “nieuwe” forum. Ik wist toen ok überhaupt niet, dat het “oude” forum niet meer bestaat.
Ik wens je een heel fijn weekend toe.
Groetjes,
Babs

Bedankt!
Elke daag een vodje!
Groetjes,
Hajo