Hoi, ik ben Anette

Ik ben 54 jaar en woon met mijn man en een kleine stad in Duitsland, dat is in de buurt van Frankfurt am Main. We hebben twee kinderen en drie honden. Ik hou van talen leren, lezen en fietsen en veel meer.
Ik leer nu voor acht maanden nederlands met de app babbel maar volgende maand ga ik een cursus bezoeken van de VHS.
Grootjes Anette

7 „Gefällt mir“

Hallo Anette, wat leuk dat je ons gevonden hebt!

Je Nederlands is al best goed. Heb je ook gelegenheid om het te spreken, of leer je de taal vooral door te lezen en te luisteren (en door de Babbel-app)?

Groetjes,
Alex

1 „Gefällt mir“

Hallo Alex,
Dank je wel.
Ik ben juist terug uit Nederland. Ik was voor een week en Katwijk aan Zee en Den Haag. Maar anders heb ik niet veel gelegenheid om het te spreken. Ik kijk filme in nederlands en luister nederlandse muziek ( meezingen doe ik naturlijk ook)

Volgende maand ga ik een cursus maken in een school voor vollwassene.

Groetjes Anette

1 „Gefällt mir“

O heerlijk, dan was je dus lekker aan de Zuid-Hollandse kust .)

[details=Sprachtipps für Anette (Klicke auf den kleinen schwarten Pfeil, um sie zu sehen)][quote=„Anette, post:3, topic:1379“]
Ik kijk naar films in het Nederlands en luister naar Nederlandse muziek ( meezingen doe ik natuurlijk ook)

Volgende maand ga ik een cursus doen in een school voor volwassenen.
[/quote][/details]

een cursus maken → einen Kurs erstellen
een cursus doen → an einem Kurs teilnehmen

Wat leuk dat je meezingt met Nederlandse muziek :slight_smile: We hebben hier een thema waarin forumleden hun lievelingsliedjes voorstellen:

Misschien heb je nog suggesties?

1 „Gefällt mir“

Hoi Anette,
Hartelijk welkom op het forum. Leuk dat je ook Nederlands leert. Mooie taal, hè? :slight_smile:
Leer je samen met je echtgenoot Nederlands? :book:
Je houd van talen? Leuk!! :slight_smile: Welke talen spreek je dan nog?
Groetjes,
Jessi

2 „Gefällt mir“

Hoi en welkom hier, Anette!:slight_smile:

Leuk dat je hier meedoet.
Ik heb gezien dat je graag talen leert. Welke talen spreek je inmiddels al?
Ik vind het altijd moeilijk als ik van taal moet wisselen als ik met klanten praat.
Soms wordt het dan een talenmengsel Duits-Nederlands-Frans -Englisch :sunglasses:

Ik wens je veel plezier hier op dit mooie forum :relaxed:

Groetjes,

Rike

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Anette :slight_smile:

Ik wens je veel plezier en leerzame momenten.

Hartelijke groeten van een Nederlander uit Aken (=Aachen),

Ralf

2 „Gefällt mir“

Hoi Jessi,
Dank je wel .
Nee, mijn echtgenoot heeft helaas geen zin in leren taalen.
Ik spreek nog Engels, een beetje Frans, een beetje Spaans
en nu nog een beetje Nederlands.
Groetjes
Anette

1 „Gefällt mir“

Hoi , Rike en Ralf
Dank jullie wel (kan ik dat zo zeggen?)

Rike, talenmengsel dat vind ik grappig. Ik heb nooit te doen met klanten maar dat gebeurd bij mij ook. Soms vind ik dat woord en iedere andere taal maar nooit en de taal welke ik net spreek.

Ich hoffe meine Satzstellung ist nicht zum weglaufen :blush:

Groetjes
Anette

2 „Gefällt mir“

Hoi, Anette,

Hartelijk welkom hier, en ik wens je veel plezier met het leren van het Nederlands.

Groetjes, Kitty.

1 „Gefällt mir“

[quote=“Anette, post:9, topic:1379”]
Dank jullie wel (kan ik dat zo zeggen?)[/quote]

Ja, das ist prima :slight_smile:

Sprachtipps für Anette

> Rike, talenmengsel dat vind ik grappig. Ik heb nooit te maken met klanten maar dat gebeurt bij mij ook. Soms vind ik dat woord in iedere andere taal maar nooit in de taal die ik net spreek.

1 „Gefällt mir“

Hoi Anette,

hartelijk welkom op het forum. Ik wens je veel plezier.

Sinds deze zomer heb ik ook Nederlands geleerd.

NL - ganz schnell war da ein guter Einstieg.

Groeten,
Andrea

2 „Gefällt mir“

Welkom, Anette! Wat leuk dat je net in Nederland bent geweest. Ik was vorige week ook een paar dagen met mijn vriend op vakantie in de Achterhoek en in Flevoland. We hebben zelfs nog een dagje gezeild. Volgende keer willen we ook eens een langere fietstocht doen! Groetjes! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Hoi Andrea,
leuk je te leren kennen.

Ich habe mit der App Babbel eigentlich ganz gut arbeiten können, macht Spass. Im Sommer habe ich dann noch einen Basic-Kurs von der regionalen Volkshochschule besucht.
Im Moment arbeite ich mit der App und den Büchern : wat leuk, taal vitaal und welkom am Level A2. Ab Oktober will ich mich wieder in der VHS am Level B1 versuchen. Ist leider der einzige Kurs hier weit und breit, der auch nur im entferntesten in Frage kommt. Ich kenne aber die Lehrerin schon aus dem Basic-Kurs und die war eigentlich ganz zuversichtlich. Nunja, mal abwarten. Ich werde sicher parallel dazu noch einiges aufzuholen haben.

Groetjes
Anette

1 „Gefällt mir“

Hallo Isabelle,
Dank je wel voor jou welkom.
Ik was de deerte keer in Nederland maar voor de eerste keer aan zee. Ik vond dat heel mooi er.
Wat mij in Nederland bezonders goed bevaald zijn de moien tuinen en huizen. Ik hou van het tuinieren en ik ga iedere keer naar een tuinderij en koop planten.
Een fietstocht door de duinen was heel inspannend. In de duinen is het niet vlak daar gat het altijd op en af.

Groetjes Anette

1 „Gefällt mir“