Hoi, ik ben Alina

Hoi allemaal,
ik ben Alina, ik ben Duits, ik ben 14 en Nederlands is mijn lievellingstaal, omdat het lijkt van de Duitse taal. Mijn lievellingsgezedge is „een, twee, hoppakee“. Een Nederlands vader lerde het mij. Ik leer Nederlands met Babbel. Ik ben ook een heel grote Kinderen voor Kinderen fan en als er nog iemand zo’n grote fan is, schrijv het mij alstublieft.

6 „Gefällt mir“

Ha, wat leuk dat je hier in het forum meedoet, Alina. Je kunt hier met (bijna) al je vragen terecht en je kunt er hartstikke veel leren :wink:

Veel plezier!

Hoi Alina,
heb je de mogelijkheid om Nederlands te praten? Bent je vaak op vakantie in Nederland of woon je in de grensregio?
Veel plezier met Nederlands (en ons allemaal)
Caro

Nee, ik ben niet vaak op vakantie in Nederland, maar we hebben een caravan, en op de campings, waar ik was, waren ook Nederlandse. Wij waren in de zomer aan het Gardameer, en da waren veel Nederlandse. Een Nederlands vader lerde me mijn nieuw lievellingsgezedge: „1,2,hoppakee.“
Groetjes
Alina

Hoi Alina,

welkom op het forum :slightly_smiling_face:

Kleiner Tipp:

  • Nederlands: niederländisch
  • een Nederlander: ein Niederländer
  • een Nederlandse: eine Niederländerin
  • de Nederlanders: die Niederländer

und “ein niederländischer Vater” wäre “een Nederlandse vader” (weil es “de” vader ist (und nicht “het”), muss hier ein e hinter “Nederlands”) :slightly_smiling_face:

Groetjes en veel plezier

2 „Gefällt mir“

Ik heb „Nederlands“ geschrijven

Nee, ik ben niet vaak op vakantie in Nederland, maar we hebben een caravan, en op de campings, waar ik was, waren ook Nederlanders. Wij waren in de zomer aan het Gardameer, en da waren veel Nederlanders. Een Nederlandse vader lerde me mijn nieuw lievellingsgezedge: „1,2,hoppakee.“
Groetjes

Ik denk, dat dit de juiste tekst zou zijn. Omdat de vader mannelijk is, hoeft er en „e“ aan het adjectief…
Alina