Hoi allemaal :) zegt MildaZorn

Goedemorgen :slight_smile:

Ik ben al een poosje in deze forum ijngeschreven maar eerst door Corona had ik tijd om echt te leren. Nu heb ik sinds drie maanden elke dag Nederlands gelerd! :grinning: Zeker
maak ik ook nog veel fouten. Schrijven en lezen gaat al wel maar ik had nooit een mogelijkheid om te praten.
Misschien is dit forum een plek voor nieuwe contacten te maken :slight_smile:
Ik ben een beetje bang voor mensen :sweat_smile: Maar misschien zijn hier lieve mensen die eventueel eens met me praten - bv. over skype ? :slight_smile:

Ik ga nu op het markt een kijk uit naar jullie antwoorden!
Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag!

Groetjes uit Bottrop!

P.S.: Eine Sache macht mich gerade aber schon bekloppt :sweat_smile: Beim Schreiben ploppt immer eine Meldung auf „Der Entwurf wird in einem anderen Fenster bearbeitet. Bitte laden sie die Seite neu.“ …ich habe aber kein zweites Fenster auf? Hat jemand dasselbe Problem und kann Abhilfe schaffen? Alleine während des Schreibens von diesem Beitrag kam das Feld mindestens 30 Mal… :roll_eyes:Danke :smiling_face_with_three_hearts:

7 „Gefällt mir“

Welkom Milda en veel succes, een paar correcties daar leer je ook van.

5 „Gefällt mir“

Auf Desktop-PCs und auch dem iPad sieht man in der Tat immer zwei Fenster nebeneinander beim Schreiben, eins, in dem man schreibt und eine Vorschau (die man auch ausblenden kann). Warum du diese Fehlermeldung kriegst, weiß ich allerdings auch nicht, hat evtl. mit deinen Browser-Einstellungen zu tun.

Welkom op het forum! :slightly_smiling_face:

2 „Gefällt mir“

Hallo Milda,
Welkom op het forum. Jouw melding heb ik nog nooit gehad. Op wat voor 'n apparaat was je aan het typen? Gebeurt het ook als je op een ander apparaat typt?

Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“

Dank je wel voor je correcties :slight_smile: Inderdaad helpt me dat! :slight_smile:

Ich habe es noch nicht auf einem anderen Gerät probiert. Ich benutze einen Laptop mit Windows 10 - ein Tablet habe ich nicht.
Aber ich habe den Button „Vorschau ausblenden“ gefunden - danke für den Tipp! Bis jetzt tippe ich ohne unterbrochen zu werden. Dat leukt veel beter dan gisteren ! :smiling_face_with_three_hearts:

Danke für eure Unterstützung und das nette Willkommen!

2 „Gefällt mir“

Hoi :slight_smile: Ben jij nog steeds op zoek naar iemand met wie je kan het Nederlandse taal oefenen? Ik vind het heel mooi om samen te praten om de taal een beetje beter te begrijpen en ook de uitspraak te leren. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi Timon,
Welkon op het forum. Leuk dat je ons hebt gevonden. Wil je jou even vorstellen?! Waar kom je vandaan, waroom wil je Nederlands leren enzo…

Groetjes
Freyja

1 „Gefällt mir“

Dankjewel Freyja!

4 „Gefällt mir“

Hoi Timon,

Ook een welkom van mij, ben benieuwd waar jij woont in het zuiden van de republiek.
Voor zover ik weet, zijn er maar heel weinig leden hier in het zuiden en als er een nieuwe bijkomt
hoor of zie je meestal niets meer, behalve de aankondiging dat ze Nederlands willen leren.
groet van Hans uit de Oberpfalz en succes met het leren van onze moedertaal, je schrijft het tenminste al vrij aardig.

3 „Gefällt mir“

Waar is Timon gebleven ? Het is altijd weer hetzelfde, als ik eens iemand vriendelijk begroet, zie ik nooit iets meer in 9 van de 10 gevallen ! Ik hou echt op met begroeten. :unamused:

2 „Gefällt mir“

Ja, snap ik.

Maar het lijkt erop dat het account van Timon is gedeactiveerd.

Kijk: anon70325948

Ik weet ook niet waarom, want hij was vriendelijk en geïnteresseerd in de Nederlandse taal.

Misschien kunnen wij dat aan @Ralf of @Alex even vragen.

Ik ben geen administrator meer Andrea, dus ik weet het ook niet. Maar ik ga ervan uit dat Timon om alleen hem bekende redenen besloten heeft dat hij hier niet meer actief wilde zijn.

In zo’n geval kan een lid aan de administrator (@ralf) vragen, of zijn of haar account kan worden geanonimiseerd. (Als iemand al een aantal bijdragen heeft geschreven kan zijn account niet meer worden verwijderd, want daardoor zouden er „gaten“ vallen in de conversaties.

@Ralf, kun jij als admin hier nog even duidelijkheid zorgen?

Ik heb het vermoeden, dat Ralf met vakantie is. Zijn laatste bijdrage is ook al een tijdje geleden.

Hoi Haagsehans, ik was ook lang niet actiev in deze forum geweest en voorbeld was het voor mij personlijk het red, dat ik het gevoel gehad heb, het niveau van de medcursisten is toch hooger, dus niet alleen voor beginners. Ik was dan ook te bang, iets te schrijven, omdat ik wees, dat ik noog veel fouten maak. Op de andere kant vind ik het ook voor mij personlijk een beetje moelijk te begrijpen, hoe deze forum gefunctioneerd!? Ik weet, dat heeft natuurlijk iets de doen met „oefenen“ (Learning by doing :wink:). Misschien heeft een andere beginner net zo dann/als ik gedacht…!? :smirk: Nu kijk ik af een toe erin, want ik vind het leuk, dat het ten mindst met deze forum het mogelijkeit geevt, NL te oefenen…, (het spijt mij, ik weet, dat ik zeker noog veele fouten gemaakt heb :smirk:) :grinning:

5 „Gefällt mir“

Hoi Keate,

Alleen van fouten kun je leren. En 1 ding is hier zeker. Iedereen hier heeft ervaring met het leren van een andere taal, dus met alle fouten die daar bij horen. Een taal leren zonder fouten te maken lukt niet.
Als ik je een advies mag geven. Probeer steeds kleine stukjes in het Nederlands te schrijven… 2 -3 zinnen. De rest dan in het Duits. Die 2-3 zinnen kunnen dan snel gecorrigeerd worden. En omdat het niet zo veel is heb jij tijd om ervan te leren. Hoe meer fouten in een tekst hoe minder aandacht je elke fout kunt geven.

Nog veel plezier hier, en erg leuk dat je gereageerd hebt.

7 „Gefällt mir“

Ik denk dat je gelijk hebt Hans. Geef je anders even een levensteken, @ralf?

Hoi Kaete, @Peter1 heeft je al een paar goede tips gegeven. Wees niet bang en oefen met kleine stapjes (kleine Schritte), dan zul je zien dat het steeds een beetje beter gaat.

Dit forum is voor iedereen, dus niet alleen voor beginners. Ich verstehe, dass das einschüchternd sein kann, aber die Menschen hier sind freundlich, zugewandt und hilfsbereit.

Trau dich :slight_smile:

6 „Gefällt mir“

Hoi, Alex en Hans,
bedankt voor de goede tipps en dat jullie geantwoord hebben! :grinning: Ik zal het geprobeeren en doe af en toe mee! Misschien hebben jullie ook nog en advies voor mij, of er tussentijd een stamtafel naast Frankfurt/Main of Würzburg is!?
:upside_down_face:

1 „Gefällt mir“

Of er in de buurt van Frankfurt of Würzburg een stamtafel is weet ik niet, Kaete. Eventueel kun je zelf een oproep plaatsen om er eentje te starten. Is dat misschien een idee?