Hoi allemaal, ik ben Caro

Hoi,
Ik ben Caro uit de buurt van Bonn.
Sinds 1969 ben ik bijna iedere jaar minst 3 weeken in Westkapelle/Walcheren. Zo versta ik al eeuwen :sweat_smile: het belangrijkste in Nederlands en heb me ook altijd korte zinnetje en worden durven te praten. Toen 10 jaren geleden een Nederlands les in de plaatselijke VHS was angeboten, zijn mijn man en ik ernaartoe gegaan. Inmiddels zijn wij allemaal vrienden en kletsen iedere week over alles en niks (geen idee of de uitdrukking in het Nederlands bestaat). Wij luisteren vaak naar omroep zeeland, lezen Nederlandse boeken, verheugen ons, als vrienden van Amstel, de livestreamers, concert at home ezv teminste in het internet te vieren is, en wachten zenuwachtig op de moment, dat wij alweer de grens over mogen…
Groetjes Caro

5 „Gefällt mir“

Top, ga zo verder !!!

1 „Gefällt mir“

Hoi Caro,
Ook van mij nog even hartelijk welkom op het forum. :tulip:
Leuk dat je meedoet en ik wens je veel plezier. :smiley:

:netherlands: over koetjes en kalfjes praten
:de: über alles und nichts reden/ über Gott und die Welt reden

Dankjewel :kissing_heart:
over koetjes en kalfjes mag ik alleen praten of ook kletsen? Drie keer k zou een mooie alliteration zijn

Goeie vraag:
Ik denk dat het kan. Of wat zeggen jullie @Alex, @Ralf, @Ludo, … ?

Taaltip: Klik op het pijltje.

Over koetjes en kalfjes gesproken:
Drie keer k zou een mooie alliteratie zijn.

Van harte welkom op het forum, Caro.

Leuk dat je je even voorstelt :slight_smile:

Wat betreft „over koetjes en kalfjes praten“: het spreekwoord is met „praten“ en betekent „kletsen“, „keuvelen“. Als je het woord „kletsen“ in het spreekwoord stopt, is het in feite dubbelop…

3 „Gefällt mir“