Hoe klinkt Nederlands in Nederland en Vlaanderen?

Dank je wel voor de Thread, @Maartje. :+1:

Ich habe hierzu noch ein interessantes Video gefunden, wo sich ein Belgier aus Flandern und ein Niederländer über die Sprache unterhalten. Veel plezier!

Groetjes,
Andrea

2 „Gefällt mir“

Graag gedaan, Andrea! Ik vond het ook erg leuk om de reacties te lezen/luisteren. :slight_smile:

Naar je video kijk ik morgen even! Ziet er in ieder geval al veelbelovend uit.

2 „Gefällt mir“

Omdat nu een heleboel nieuwe Nederlanders op het forum zitten: durft iemand de tekst in te spreken?

5 „Gefällt mir“

Voor diegenen die durven, de tekst staat helemaal bovenin en ik heb hem ook even naar hier gekopieerd:

We zijn benieuwd :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Nu heb ik als Duitstalige ook een poging gedaan.

www.johannes-hofmeister.de/STE-017.wav

6 „Gefällt mir“

Ik heb ook een geluidbestand met deze tekst, maar dit is al 1,4 MB groot.
Omdat ik geen kennis of ervaring met het ‘‘soundcloud’’ heb, heb ik een vraagje:
hoe anders kan ik dit uploaden?

Mag ik dit bestand naar het forum via een email adres sturen?

Alvast bedankt.

1 „Gefällt mir“

Als je wil, stuur ik je in een bericht even mijn emailadres en upload ik het bestand naar mijn Soundcloud. Maar dat werkt verder ook heel eenvoudig, als je het liever zelf doet! Alleen even aanmelden en dan kun je direct dingen uploaden.

2 „Gefällt mir“

Hallo Maartje. Inderdaad was het heel makkelijk om me daar te aanmelden en het bestand te uploaden.
Ik was er bang voor zijn maat. Ik dacht dat alleen bestanden tot 300kB toegestaan zijn.
Nu kan ik wel hieronder mijn record posteren. Bedankt en groetjes.

5 „Gefällt mir“

Ik heb een klein commentaar over dit onderwerp.

Ten eerste was het heel grappig zo’n record te maken.
Deze, omdat ik mezelf vrij weinig registreer en dit was mijn eerste keer om het in het Nederlands te doen.

Ten tweede heb ik de kracht van deze oefening opgemerkt om iedereen eigen uitspraak te checken en corrigeren.

Ten slotte was het een echt nuttige ervaring voor mij. :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Hoi Emilian,

Dat is fijn om te horen. Deine Aufnahme ist gut verständlich :thumbsup:

Hier noch ein paar kleine Sprachtipps:

[details=Tipps für Emilian][quote=“estarling, post:68, topic:786”]
Ik was er bang voor zijn maat.
[/quote]

Du meinst: Ik was bang dat het te groot was.

Die Aufnahme = de opname
posten = posten[/details]

2 „Gefällt mir“

Wat goed @JohannesH en @estarling! Ik ben heel erg onder de indruk.

@Maartje, misschien kunnen wij eens een gesprek opnemen met wat bijzonder leuke en moeilijke Nederlandse woorden. Dan kunnen de anderen ernaar luisteren en ermee oefenen. Laat maar even weten of je daar zin in hebt. :heart_eyes:

6 „Gefällt mir“

Als jij een tekst schrijft, ben ik natuurlijk beschikbaar als “actrice” :smiley: Leuk idee! Kunnen we vast wel iets mee.

5 „Gefällt mir“

Gauw weer eens een etentje en een wijntje, dan verzinnen we vast een leuke tekst! :smiley:

1 „Gefällt mir“

Hallo JohannesH,

Ik wil je mijn excuses te accepteren omdat ik te kort na je posting een andere posting gedaan heb. Dus jouw posting kreeg minder aandacht van de forums leden dan je misschien hebt verwacht. In de toekomst zal ik in algemeen verzorgen om dit feit te vermijden.

Met vriendelijke groet,
Emilian.

1 „Gefällt mir“