Hallo, ik ben Petra uit Groningen

Hallo allemaal!
Ja, Petra uit Groningen dus. Ik lees al langer mee maar heb nu dus besloten om me aan te melden.
Sinds een paar weken leer ik actief Duits. Deze taal heb ik nooit op school geleerd en tijdens dagtripjes naar Duitsland vind ik het toch vervelend dat ik zo veel versta maar nauwelijks een correctie zin kan spreken.En daarbij vind ik talen leren op zich ook heel leuk. Sinds kort leer ik dus Duits met o. a een zelfstudie cursus Duits van Prisma, easy German op YT, muziek(Ik zing hardop mee voor de uitspraak), en de app Hello Talk. Is iemand hier met die app bekend? Ik vind hem helemaal geweldig!
Tot zover even.
Ik hoop dat ik binnenkort in het Duits kan meeschrijven. Natuurlijk eenvoudig Duits, verwacht niet te veel van mij! Haha

10 „Gefällt mir“

Hallo Petra,

Hartelijk welkom op het forum! :slight_smile:
Herzlich willkommen im Forum!

Ik wens je veel plezier.
Ich wünsche Dir viel Spaß.

Für schriftliche Übungen haben wir zusätzlich eine Übungsecke. Hier kannst Du, wenn Du möchtet, einen eigenen Thread eröffnen und Übungstexte einstellen, die dann von den Forumsmitgliedern korrigiert werden.

Einfach drauf los schreiben. :slight_smile:

:de: Übung macht den Meister. :netherlands: Oefening baart kunst.

Grüße Andrea

3 „Gefällt mir“

Hallo Petra,

schön, dass du mitmachen willst!
Herzlich willkommen!
Ich lerne erst seit 1 Jahr Niederländisch ohne einen Kurs und finde hier viele Möglichkeiten. Ich habe mir viele Bücher zum Lesen gekauft, auch Kinder- bzw. Jugendbücher mit viel wörtlicher Rede und höre Radio über das Internet. Für dich wäre z. B. WDR 5 etwas mit vielen Wortbeiträgen. Beim Lernen man man immer Fehler; das ist ganz normal.
Geef jezelf de tijd die je nodig hebt. Al het andere is onbelangrijk.

Groetjes
Freyja :sunflower:

1 „Gefällt mir“

Welkom Petra,

En mooi dat je hier bent! Hardop zingen is zeker een goed idéé - zingen is sowieso prima. Ben je vaker in Duitsland, op vakantie of om andere reden?

Veel succes in ieder geval - en wij zijn ook echter blij met elke Nederlander die hier mee doet.

Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

Hoi Petra,
Willkommen im Forum. Wir sind eine kleine, aber feine Community. Seit anderthalb Jahren mache ich hier mit. Eine Sprache erlernen ist vor allem Ausdauer haben und üben, üben und nochmals üben. Das geht nur, wenn es irgendwie Spaß macht. Also wünsche ich Dir viel Spaß im Forum.

Groeten uit Delft,
Peter.

2 „Gefällt mir“

Herzlich Willkommen hier im Forum und viel Spaß!
Liebe Grüße,
Mona

Hallo Petra,
Ich wünsche dir viel Erfolg beim weitern Deutsch lernen. Deutsche Bücher lesen hilft auch Vergessenes wieder aufzufrischen.
Viele Grüße aus Bad Doberan
Helga

Hallo Freyja,
Ja, een paar (tweedehands) boeken kopen is een goed idee, want de teksten uit mijn cursusboek zijn niet zo spannend. Woordenschat opbouwen en grammatica begrijpen is voor mij nu het belangrijkste. Ik heb op de Hello Talk app een Duitse tekst ingesproken nl. de Newsflash uit Jeanny van Falco,en dat klonk volgens Duitsers al behoorlijk goed. Dus als ik weet Hoe ik het moet zeggen is mijn (lichte?) accent niet zo’n probleem. Er is bijna te veel leermateriaal om uit te kiezen.

1 „Gefällt mir“

Hoi Petra,
Ik luister graag naar Nederlandse podcasts. Misschien kan jij dat ook in het Duits doen.

Veel plezier,
Claudi

Ein Beitrag wurde in ein neues Thema verschoben: Hoi, ik ben Helmut!