Hallo, ik ben Judith

Hoi!

Ik won sinds twee weken in Amsterdam en ik kom uit Wenen, Oostenrijk. Ik probeer te leren nederlands heel snel - wens me geluk! Ik hoop, dat ik locals van dezelfde leeftijd kennen leren kan (?), omdat ik ook spreken leren kan. Hier probeer ik maar de grammatica te leren.

Doei,

Judith

6 „Gefällt mir“

Hoi Judith, welkom hier op het forum.

Wat doe je in het leuke Amsterdam an hoezo ben je uit Wenen naar Amsterdam verhuisd? Misschien heb je zin, iets meer te vertellen. Ook in het Duits, dat mag, hoor!

Groetjes
Gabi

4 „Gefällt mir“

Hoi Judith,

Ik duim voor je (=ich drücke dir die Daumen) en ik geef je ook al wat kleine tips:

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“

Welkom in Amsterdam,
Hoe bevalt het wonen in Amsterdam, heel anders dan in Wenen? Ik studeer er sinds 3 weken, maar woon in Delft.
Groet Peter

Welkom bij het Forum Judith! :four_leaf_clover:
Ik ben benieuwd hoe je het leuk vindt in Amsterdam. We kijken uit naar het ontvangen van insidertips voor uw bezoek aan Amsterdam als u iets ontdekt.

Groetjes Freyja :sunflower:

1 „Gefällt mir“

Hoi Freyja,

Maar wij tutoyeren elkaar hier op het forum. :wink: Dus zeg maar gewoon jij. :smiley:

Groetjes,
Andrea

PS: Ist nicht so ganz ernst gemeint, ich denke mal, dass es ein Versehen war. :wink:

In Wenen heb ik rechten gestudeerd, maar ik heb dat afgebroken en probeer mezelf te heroriënteren in Amsterdam. Ik hoop veele opwindende mensen te ontmoeten, zodat ik weet wat ik studeren wil :slight_smile:

Ohh, bedankt, Ralf! Ik probeer mezelf te verbeteren :sweat_smile:

1 „Gefällt mir“

Dank je wel!
Ja, de appartementen in Amsterdam zijn veel te klein en de restaurants zijn echt niet goed. Ik mis het goede eten :sweat_smile:
Oh, waarom is je nederlands zo leuk? :hushed:

2 „Gefällt mir“

Hoi Judith,

Welkom op het forum. Ik wens je veel plezier. :slight_smile:

Nederlands leren is niet zo moeilijk. De spellingsregels en grammatica zijn eenvoudiger dan in het Duits.

Je kunt ook een oefenhoek opzetten en als kleine teksten schrijven en door moedertaalsprekers laten verbeteren.

Hier zijn nog enkele tips voor Amsterdam.

Doe gewoon mee met de taalspelletjes. :slight_smile:

Groetjes,
Andrea

Overigens komt @Dani ook uit Oostenrijk.

Okè, zeker is woonruimte anders an in Oostenrijk, maar Amsteram is duur en ruimte is beperkt. Dus het is even wennen…. Op den duur zou je uitvinden, of je het leuk vind of of je naar een ander plek wilt verhuizen…

Maar eten kun je zeker ook lekker in Amsterdam. Het is natuurlijk een ander keuken, Maar er bestaan zo veel veschillende mogelijkheden, wereldkeuken…. Dus het is zoeken en proeven. En natuurlijk niet inmidden de touristen hotspots gaan zoeken…. :wink:

Je hebt in ieder geval humor die een Nederlander kan begrijpen👍

Met het woordje je lijkt het net of je het over mijn Nederlands hebt. Als je het in het Nederlands in het algemeen bedoelt kun je je beter weglaten.

waar heb jij zo goed Nederlands geleerd?

1 „Gefällt mir“

Hoi Andrea, :sunflower:
ich habe erst vor drei Monaten angefangen mit dem Erlernen der niederländischen Sprache und versuche es autodidaktisch neben meiner Berufstätigkeit. Das Forum ist eine große Hilfe. Also ruhig verbessern. :+1:
Groetjes Freyja :jack_o_lantern:

3 „Gefällt mir“

Guten Morgen!
Ich bin eher stiller Mitleser und muss sagen,dass du das wirklich schon sehr gut machst.
Ich bin da nicht so mutig.
Mach weiter so!!!
Liebe Grüße Alex

2 „Gefällt mir“

Bedankt voor de feedback Alex! :sunny:

1 „Gefällt mir“