Hallo, ik ben Jorien

Hallo allemaal,

Ik ben Jorien, kom uit België, en ik woon sinds een week in Duitsland (Baden-Württemberg). Eigenlijk heb ik al meteen een vraagje – weet niet of ik deze beter onder een andere categorie stel?
Het is alleszins zo dat ik een Duitse autoverzekering moet zoeken om mijn auto hier te kunnen inschrijven, maar ik heb geen idee welke verzekeraars er hier zoal zijn. Daarom wilde ik eens horen of iemand van jullie tips heeft. Ik weet dat het natuurlijk ook van je auto, leeftijd e.d. afhangt, maar misschien kan ik toch al een idee krijgen waar ik me eens kan informeren.

Dankjewel alvast!

Groetjes,

Jorien


Hallo zusammen,

Ich bin Jorien, ich komme aus Belgien und ich wohne seit einer Woche in Deutschland (Baden-Württemberg). Eigentlich habe ich schon gleich eine Frage – aber ich weiß nicht, ob ich die besser unter einer anderen Kategorie stelle…
Ich muss auf jeden Fall eine deutsche Kfz-Versicherung suchen um mein Auto hier ummelden zu können. Ich habe aber keine Ahnung welche Versicherungsgeber es hier so gibt. Deshalb wollte ich mal fragen, ob jemand Tipps hat. Ich weiß, dass es natürlich auch vom Auto, Alter, usw. abhängt, aber vielleicht bekomme ich so doch schon eine Idee, wo ich mich informieren kann.

Dankeschön!

Groetjes,

Jorien

8 „Gefällt mir“

Hoi Jorien,

Welkom op het forum. :slight_smile:

Misschien zou deze link je verder kunnen helpen?

Groetjes,
Andrea

PS: Waar ben je in Baden Würtemberg terecht gekomen?

3 „Gefällt mir“

Hoi Jorien,

Van harte welkom op het forum!

Wat leuk dat je nu in Duitsland woont. Andrea had je al een tip gegeven, misschien helpt je de site www.check24.de eveneens verder.

Heel veel succes met de auto en leerzame ervaringen hier op het forum.

Hartelijke groeten van een NLer uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hallo Jorien,

willkommen hier bei uns und einen guten Start in Deutschland! Erzähl doch mal, warum Deutschland? Gefällt es dir auf den ersten Blick, willst Du bleiben?

In Sachen Versicherungen kannst Du dich im Internet informieren, es gibt Vergleichsportale, z.B. “Check24”. Ich selber bin immer bei der HUK Coburg. Aber es gibt unendlich viele Versicherer.

2 „Gefällt mir“

Hoi Jorien,

hartelijk welkom op het forum.
Een deel van mijn familie woont in Freiburg. Waar ging je naar Baden-Würtemberg?
Ik kan de Huk24 aanbevelen. Dit ist de Huk-verzekering die Gabi (Toetje) heeft genoemd. De Huk24 werkt alleen via internet. Succes.
https://www.huk24.de.

Groetjes Freyja

1 „Gefällt mir“

Hallo Jorien,

auch von mir ein herzliches Willkommen im Forum!

Liebe Grüße aus Fryslân

Kitty

1 „Gefällt mir“
voor Freyja

Verzekering, Freyja :slightly_smiling_face:

2 „Gefällt mir“

Dankjewel voor de links!

Ik ben naar Duitsland (Tübingen trouwens) gekomen omdat ik hier in de buurt werk heb gevonden. In België vond ik namelijk niet meteen iets dat me aansprak en dan kwam ik een vacature voor een job hier tegen. Ik heb voor vertaler Duits (en Spaans) - Nederlands gestudeerd, dus vandaar. Even getwijfeld, maar mijn kans dan toch maar gewaagd… anders zou ik er later misschien spijt van krijgen :slight_smile: En zo kan ik mijn mondelinge Duitse taalvaardigheid ook wat verbeteren.

7 „Gefällt mir“

Hoi Jorien! Van harte welkom. Wat leuk dat je vertaler Duits - Nederlands bent. Ook heel cool dat je ook het Spaans beheerst. Ik ben ook eens begonnen aan een cursus Spaans. :slight_smile:

Met “eens” bedoel ik eigenlijk twee jaar geleden. Ik wil eigenlijk weer Spaans gaan leren. Maar eerst verder met Duits.

2 „Gefällt mir“

Hoi Jorien, ook van mij hartelijk welkom op ons forum.

Je zult zien dat dat heel snel gaat. In het buitenland gaan wonen is wat dat betreft het slimste wat je kunt doen :wink:

2 „Gefällt mir“

HUK Coburg kan ik zeer aanbevelen.

Wim Raven,
Marburg

Let erop dat je hier in Duitsland de zogeheten Schadensfreiheitsklassen hebt. In welke klasse je wordt ingedeeld heeft ontzettend veel invloed op de hoogte van je premie. Het is eventueel handig om van je Nederlandse verzekeraar een verklaring te vragen met daarop het aantal jaren dat je schadevrij hebt gereden. Dat kun je dan de nieuwe Duitse verzekeraar voorleggen, zodat je niet „bij 0“ (hoge premie) hoeft te beginnen.

4 „Gefällt mir“

Ja, dat zag ik :slight_smile: Maar bedankt voor de tip!

1 „Gefällt mir“

Ups, scheinen ja sehr beliebt zu sehen. Ich hätte jetzt auch am ehesten an HUK24 gedacht. Das ist die preiswerte Online-only-Version der normalen „HUK Coburg“.