Hallo, ik ben Emilian

Goedenavond allemaal,
Eens ik iets op de forum heb geschreven, heb ik het gevoel dat ik iets over mij ook moet vertellen.
Ik ben Emilian. Ik woon met mijn gezin in Roemenie. Ik wil niet naar Nederland of Duitsland emigreren.
Toch wil ik graag Nederlands leren. Waarom?

Ten eerste: Omdat veel bijzondere dingen vanuit mijn beroep meestal in het Nederlands geschreven staan.
Ten tweede: Ik heb veel vrienden uit Nederland.
Ten derde: Stap voor stap begon ik van deze taal te houden.
Op een dag had een van mijn vrienden over deze forum verteld.

Dus ik ben hier aanwezig met de hoop om iets meer te leren, nieuwe concepten te ontdekken en ideeen te wisselen.
Ik weet dat mijn taal niveau niet te hoog staat, maar het is genoeg om je vragen te verstaan en antwoorden.

Met vriendelijke groet,
Emilian.

6 „Gefällt mir“

Hartstikke fijn dat je meedoet in dit forum, Emilian. Leuk dat je via mond-tot-mond-reclame hier beland bent!

Leuk ook dat je veel vrienden hebt in Nederland. Ben je er vaak?

Van harte welkom op het forum, Emilian!

Je schrijft echt al heel goed. We helpen je graag verder je Nederlands verder ontwikkelen.

Een fijn weekend, groetjes,

Ralf

Hoi Emilian,

Leuk dat je er bent! Van harte welkom. Wat je schrijft over je liefde voor de taal is heel herkenbaar. Het Nederlands is gewoon :heart:, toch?

Hier op het forum krijg je vast veel inspiratie om verder te gaan. Heb je zin om iets meer over je werk te vertellen?

Een fijn weekeind,

Ruth

1 „Gefällt mir“

Hallo Alex. Bedankt voor uw vriendelijk welkom bericht.
Inderdaad als zeeman heb ik een aantal plekken uit
Nederland bezocht, maar ook uit Duitsland.
Zijnde vrij vaak in contact met die mensen kreeg ik een goed beeld
over hun leven -en werkenstijl.
Dus ik ken vrij goed het zo genoemd ‘‘noordelijk-koud’’ karakter.
Maar ik vind het direct en gezond en ik ben ermee al gewend.

1 „Gefällt mir“

Ich nehme an, du meinst damit die Norddeutschen und die Niederländer, Emilia? :slight_smile:

Dank u wel Ralf. Dat zal echt mooi zijn hier met jullie adviezen en support mijn Nederlandse taal niveau te verbeteren en stijgen. Een fijn zonnig weekend.

Ja, maar dat was niet ironisch, meestal een vooropgestelde waarheid tussen de Zuid Europese volkeren. :slight_smile:

Hoi Ruth,
Bedankt voor uw bericht. Talen leren is inderdaad een zeer bevredigende hobby, namelijk het Nederlands met zijn bijzondere syntaxis.
Ik ben een zeeman. Enkele jaar geleden wilde ik baggeren studeren en alle informatie was meestal in het Nederlands beschikbaar, normaal.
Doordat begon ik deze taal studeren. Later werd dit een echte passie. :slight_smile:
Misschien straks ga ik Duits leren. Omdat ze talen binnen dezelfde familie zijn, wordt het leren proces wat makkelijker.
Een fijne dag Ruth!

1 „Gefällt mir“

Wij tutoyeren elkaar hier op het forum, Emilian. Dus zeg maar gewoon jij. :wink:

Bij „baggeren“ kan ik me eerlijk gezegd niet zo veel voorstellen - behalve dan met een bagger omgaan, maar kennelijk bedoelde je dat niet, toch? Kun je even uitleggen wat dat is?

Jij ook een fijne dag!

Ruth

1 „Gefällt mir“

Hallo Ruth,

Bedankt voor deze verklaring. Tutoyeren is ook fijn met mij.
Kortom, het baggeren (dredging) is een complexe water-specifieke activiteit die verantwoordelijk met het bouwen en het onderhouden van waterwegen is: kanalen, geulen, havens. Er zijn ook bedrijven die door het baggeren proces grondstoffen vanuit zeebodem oogsten, meestal zand, mineralen en soms diamanten. Ik hoop dat deze eenvoudige definitie legde genoeg uit.

Groetjes,
Emilian.

2 „Gefällt mir“

Hai, Emilian,

Ook namens mij hartelijk welkom!

Groetjes, Kitty.

Hallo Kitty. Aangenaam! :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom, Emilian :slight_smile:
Fijn dat je ons hebt gevonden en dat je die taal ook zo mooi vind :slight_smile:

Dankjewel GoodbyeRoutine. Ik begon sinds enkele dagen dit forum onderzoeken.
Tot nu lijkt deze plek vol van mooie verrassingen. :slight_smile:
Groetjes.

3 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Emilian][quote]
Ik ben sinds enkele dagen dit forum aan het ontdekken.
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“

Dankjewel Alex. Ik weet dat iedere opmerking heel nuttig voor mij is.
Dus ik lees en waardeer graag alle jullie correcties en verbeteringen op mijn teksten.

2 „Gefällt mir“

So lange ich dich nicht einschüchtere, werde ich gerne damit weitermachen, Emilian :wink:

Dat vrees ik niet. Ik ben ervan niet verlegen en dit is de enige weg naar voren. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Auf Niederländisch sagen wir: Daar ben ik niet bang voor (davor habe ich keine Angst).

1 „Gefällt mir“