Hallo allemaal mijn naam is Jürgen

en ik woon in Bielefeld (NRW Duitsland). Ik heb al twee semesters Nederlands geleerd op de VHS en ik begin net aan het derde semester.
Waarom leer ik Nederlands? De vader van mijn eerste vrouw was Nederlands, dus ik had vaak contact met Nederland.
Daarna was ik vaak op vakantie in Nederland. En nu wil ik eindelijk begrijpen wat ik altijd zeg :wink:
Maar nu is het hier vakantie en we weet niet of Corona ons na de vakantie verder laat leren.
Ik vind het leuk wat ik hier op het forum lees en ik hoop dat ik vaak langs kan komen.Ik ben zelf wat ouder en leer niet zo snel meer maar ik probeer het altijd. Leuk dat ik jullie gevonden heb.
Tot ziens Jürgen

5 „Gefällt mir“

Hoi Jürgen,

Leuk dat je er bent. Hartelijk welkom op het forum.

Groetjes,
Saylana

1 „Gefällt mir“

Hoi Jürgen,
Van harte welkom! Ben je het forum toevallig tegengekomen of heeft iemand je erop gewezen?
Zelf ben ik hier ook pas sinds een maand of zo. Het helpt me om mijn Duits actief te blijven gebruiken.
Je Nederlands loopt als een trein, knap hoor.
Tot gauw,
Jörn

4 „Gefällt mir“

Hoi Sayana,
Ik ben ook blij om hier te zijn. Vooral als ik zo hartelijk word begroet. :slight_smile:
Tot misschien een andere keer.
Groeten Jürgen

1 „Gefällt mir“

Hoi Jörn,
Bedankt voor het schrijven. Ik heb het forum gevonden met een zoekmachine. Ik zocht mensen die graag Nederlands met mij wilden spreken.
Natuurlijk speel ik een beetje vals als ik de tekst schrijf, met een woordenboek en een vertaalprogramma. :wink: Toch leer ik.
Ik ben niet zo vaak op internet. Meestal alleen om e-mails te beantwoorden. Daarom duurt mijn antwoord altijd even. Maar vandaag werkt mijn vrouw op kantoor en niet op het thuiskantoor. Daarom mag ik mijn computer gebruiken. :smiley:

Du hast Deutsch gelernt? Gehörst Du zu der Generation, die das in der Schule noch lernen musste? Ich denke Du bist Niederländer, oder? Wenn Du im Training bleiben möchtest, kannst Du mir auch gerne auf deutsch antworten. Ich würde mich auf jeden Fall freuen von Dir zu hören.
Vielleicht bis bald mal. Viele Grüße

Jürgen

Hoi Jürgen,
Dat ‚valsspelen‘ is niet zo’n slechte manier om een taal te leren. Je leert ervan, het helpt je om „meer meters te maken“ en je bouwt snel de woordenschat op die hoort bij de dingen waar jij over schrijft.
Ik heb inderdaad op school Duits gehad, maar het is mijn tweede moedertaal geworden toen ik op mijn zeventiende mijn latere vrouw leerde kennen.
Sinds kort zit ik nu op een paar forums en het is leuk om Duits en Engels zo actief te gebruiken. Voorlopig blijf ik met jou wel in het Nederlands corresponderen, dan heb je een lekkere uitdaging :stuck_out_tongue_winking_eye:
Groet, Jörn

2 „Gefällt mir“