Hallo allemaal, mag ik me even voorstellen? Ik ben Alex

Hallo allemaal, ik heet Alexandra en ik ben de schrijfster van het buurtaal-Blog en samen met mijn collega @ralf administrator van dit discussieforum over de Nederlandse taal en cultuur.

Ik woon al heel lang in Hannover, maar ik kom oorspronkelijk uit Nederland. Ik woon samen met mijn vriendin en ik heb twee katten. Ik fotografeer en lees graag, ik speel gitaar en sinds vorig jaar kajak ik regelmatig. Daarbij doe ik ook spannende dingen, kijk maar :wink:

Ik ben benieuwd naar jullie hobby’s en interesses.

PS: Möchtest du dich auch vorstellen? Dann schreibe am besten gleich einen neuen Beitrag und wählst als zugehörige Kategorie „Vorstellungsrunde“.

Als Betreffzeile kannst du zum Beispiel mit

Hoi, ik ben … [dein Name]

anfangen

Als je wilt kun je natuurlijk ook in het Nederlands schrijven.

3 „Gefällt mir“

Leuk, ik ben ook helemaal into cats, maar op dit moment hebben wij geen huisdieren.
Kajakken lijkt me heel fijn. Lekker in de natuur.
Stoer dat je met je bootje van de duikplank af gaat ! :astonished:

1 „Gefällt mir“

Hoi allemaal,
Ik ben Michelle, woon in Aken en studeer Environmental Engineering. Mijn passies zijn tekenen, vechten en dansen. Reizen en met mensen van de hele wereld kennismaken vind ik ook fantastisch. Bovendien hou ik van de Nederlandse kust.
Ik vind het leuk mijn Nederlands hier in dit forum te verbeteren. Ook ga ik volgend semester in Delft studeren en ben benieuwd naar de ervaringen die ik er zal opdoen.
Groetjes,
Michelle

2 „Gefällt mir“

Hoi Michelle, leuk dat je meedoet!

Aarzel niet om vragen te stellen als je die hebt. Daar is dit forum o.a. ook voor bedoeld :slight_smile:

Wat leuk dat je vanaf de herfst een tijdje in Delft gaat studeren. Dat lijkt me heel spannend! Is je studie eigenlijk in het Engels of in het Duits? (dat vraag ik omdat ie “Environmental Engineering” heet).