Groot Dictee op de radio

Goedemorgen!

In het Duits:

Für diejenigen, die Diktate mögen: Am kommenden Samstag, dem 6. November, kannst du, fokussiert auf das Radio, dein Niederländisch üben. Für Anfänger ist es nicht gedacht, aber jeder kann es selbstverständlich zum Spaß ausprobieren. Viel Erfolg und Spaß!

In het Nederlands:

Voor diegenen die van dictees houden: komende zaterdag 6 november, kun je, gekluisterd aan de radio, je Nederlands oefenen. Voor beginners is het niet gemaakt, maar iedereen zou het natuurlijk voor de lol kunnen proberen. Veel succes en plezier!

Groeten,

Ralf

5 „Gefällt mir“

Ik vind dat het dictee de beste oefening is om iemand zijn Nederlands te verbeteren.

1 „Gefällt mir“

Een jaar geleden heb ik er meegedaan. Ik vond het heel interessant. Waarschijnlijk ga ik er weer meedoen.

2 „Gefällt mir“

Veel succes, Chris ! Wij wachten op je posting ermee !
Wat tijd geleden had Nederland.fm een nieuws spot van twee minuten naast hun radio schema. Ze zonden hetzelfde spot tussen de exacte uren uit. Om alles te verstaan kon je het, als nodig was, herhalen. Ik had dat nieuws spot ook als een dictee gebruiken. Het was echt een aantrekkelijke activiteit. Mijn een uurtje lang taalspelletje.

Dank je wel @estarling
Ik vond het dictée van dit jaar iets makkeljiker dan dat van een jaar geleden.
Hier heb je text van het dictée:

1 „Gefällt mir“

Leuk dat je hebt meegedaan, Chris!

We hadden bezoek rond die tijd, maar misschien lukt het me een andere keer om nog eens mee te doen.

1 „Gefällt mir“

Bedankt Chris. Ik denk dat je dit jaar meer ervaring ermee gehad had. :slight_smile:
Hoelang heeft het dictee geduurd, en hoeveel was een zin herhaald?

In totaal heeft het een half uurtje geduurd.
Eerst werd de hele tekst voorgelezen,
dan de hele zin, en de zin in stukjes.
Tot slot kon je nog een keer naar de hele tekst luisteren.

1 „Gefällt mir“

Bedankt. Ben je tevreden met je uitkomst dit jaar?

Ja hoor, het is better gelukt dan ik had gedacht.,

1 „Gefällt mir“