Groetjes uit het mooie Heidelberg (zegt Til)

Hoi in de ronde,

op verzoek zal ik me even voorstellen. Mijn naam is Til. Ik ben in Nederland geboren, leef echter al lang in Duitsland, in de buurt van Heidelberg. Nederlands is mijn moedertaal, en ik spreek het perfect. Aangezien ik de nederlandse taal schriftelijk in de praktijk niet gebruik maak ik ontzettend veel spelfouten bij het schrijven.

Heel toevallig vond ik deze platform. De onderwerpen, en hoe jullie met elkaar spreken vind ik interessant, geestig. Van de “echte” Nederlanders kan ik zeker veel leren als het om de spelling gaat. Duitsers mischien een beetje helpen de nederlandse taal te leren.

Helaas heb ik momenteel niet veel tijd dus sorry als het soms een beetje langer duurt voor ik reageer oftewel antwoord.

Leuk hier te zijn, groetjes, Til

(Ben vrijwel zeker dat alleen in deze paar regels tiental fouten te vinden zijn :joy: )

8 „Gefällt mir“

Hoi Til,
Welkom op het forum. Met die fouten valt het wel mee hoor… ééntje viel me op

Deze moet dit zijn.

Groeten uit Delft,
Peter

1 „Gefällt mir“

Hoi Peter,

dankjewel hoor. :blush:

Groetjes, Til

Hoi Til,

Welkom op het forum en ik wens je veel plezier.

Van de “echte” Nederlanders kan ik zeker veel leren als het om de spelling gaat.

Hier zijn ook spellingsoefeningen met goede uitleg over de regels

de nederlandse taal

Zoals ik het van @Elsa heb begrepen, worden in het Nederlands de namen van de talen met een hoofdletter geschreven: de Nederlandse taal :thinking:

Groetjes, Andrea

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Til.

Ja, we doen ons best :slight_smile:

Een prettige zondag!

Ja, dat klopt, Andrea. Met een hoofdletter ‘N’, de Nederlandse taal.

1 „Gefällt mir“

Het is dan ook de 5e wereldtaal, dus mag het ook met een hoofdletter worden geschreven.
Eveneens een welkomsgroet van mij voor Til !

Wat een mooi germanisme Til :wink:

Hartelijk welkom ook van mij en veel plezier!

Welkom Til, en heel veel plezier hier op het forum!
Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“